Slices patroon opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

*Baia*

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2001
Berichten
438
Beste mensen,

Ik heb in illustrator twee ontwerpen gemaakt voor mijn website. 1 voor normaal en 1 voor rollover-images.

Nu heb ik in Photoshop allemaal slices gemaakt en die wil ik overzetten in mijn tweede ontwerp maar ik krijg het patroon van de slices niet opgeslagen.

Wie weet hoe dit moet want ik kom er niet uit!

Alvast bedankt,
Jeroen

P.S. In Paint Shop Pro kan je het patroon van de slices wel opslaan en later weer gebruiken. Zou het heel stom vinden als dat in Photoshop (of Image Ready) niet zou kunnen!
 
Als je je ontwerp in slices heb gedeeld, moet je gewoon "save for web" kiezen. Dan slaat ie alle slices op in een map images samen met een html bestandje dat je dan weer in dreamweaver ofzo kunt openen.
Was dit wat je bedoelde of heb ik je vraag verkeerd begrepen?

GreetzZz

BeeB
 
Geplaatst door BeeB
Als je je ontwerp in slices heb gedeeld, moet je gewoon "save for web" kiezen. Dan slaat ie alle slices op in een map images samen met een html bestandje dat je dan weer in dreamweaver ofzo kunt openen.
Was dit wat je bedoelde of heb ik je vraag verkeerd begrepen?

GreetzZz

BeeB

Dat dacht ik ook, maar na goed herlezen gaat het dus om het
raster, oftewel de vormgeving cq indeling, zodanig, dat dit raster later wederom gebruikt kan worden voor een andere figuur.

Zoeken leverde mij niets op.
De andere slice progs welke ik ken kunnen wel het raster voor hergebruik opslaan.

Maar, zou het nu mogelijk zijn om het figuur, wat reeds gesneden is te vervangen door een ander figuur?
Ik kwam wel iets tegen met mouseover, maar kon er geen wijs uit worden.

Dus zoeken in google met de goede zoekwoorden.

:cool:
 
Ohzo, nee heb ik nog nooit iets van gehoord bij photoshop. Enige manier is denk ik zoals Peter het zegt, je figuur vervangen door die andere:
Open je bestand waar je alle slices op hebt geplaatst, delete de layers, of maak ze onzichtbaar. Open je tweede design (sla deze eerst op als jpeg beste kwaliteit) en sleep/kopieer dit in je eerste design (ze zijn toch allebei even groot he?). Zo behoud je je raster.
Het is een hele omweg tegenover paint shop pro, maar ik denk dat je er uiteindelijk wel zo komt. Wel een nadeel van deze manier is dat je de layers dan niet meer apart kunt bewerken.
 
Laatst bewerkt:
Ow ok...ik weet nu iig wat meer...vind het wel erg bizar dat deze functie niet in Photoshop zit want het is erg handig al zeg ik het zelf...

Maar in ieder geval bedankt voor de tips, en ik ga er zeker wat mee doen.

Groeten,
Baia81
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan