geluid bij omzetten naar vcd

Status
Niet open voor verdere reacties.

kruimeltje

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
Berichten
115
Hallo,

Ik gebruik tmpgenc om een avi om te zetten naar mpeg, virtualdub om het geluid goed te krijgen. Als ik een avi omzet naar mpeg, en ik ga daarna de film in 2 vcd's verdelen, dan gebeurt er bij het afspelen op mijn dvd speler het volgende: De film begint goed, zowel beeld als geluid, maar bij alle films die ik tot nu toe omgezet heb, hapert het beeld eventjes na verloop van tijd, met als gevolg dat het geluid 1 tot 3 seconden voorloopt op het beeld. Dit is best wel irritant eigenlijk.

Zou het misschien verstandiger zijn om de avi eerst te splitsen, en daarna pas met tmpgenc en virtualdub aan de slag te gaan. Ik heb namelijk een pIII 800 mHZ met 384 Mb intern en een 32 Mb videokaart, en vermoed dat mijn computer net iets te langzaam is om een hele avi goed om te zetten naar mpeg.

Of zijn er misschien hardware aanpassingen nodig die dit probleem verhelpen (meer intern geheugen, betere videokaart)??.

Alvast bedankt,

Kruimeltje
 
Je kan beter in virtualdub de audio eerst splitsen van de video en met een extern audioprogramma bewerken.
bijvoorbeeld timestretchen, daarna de nieuwe wave file samenvoegen in de film met virtualdub.
Deze geheel wegschrijven als nieuwe avi, daarna pas omzetten naar vcd.
Is wel een stapje meer werk, maar werkt (bijna) gegarandeerd.
 
hier kun je ook eens kijken staat veel informatie in het forum over dit soort zaken heb ik altijd veel aan.
kijk ook eens bij de links op die site ook altijd interessant.in het forum kun je kijken bij synchronisatie daar staat een sticky(zo heet dat) over synchronisatie.
succes
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan