3 pc's en internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adjoki

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2001
Berichten
128
Wij hebben twee computers A (host, XP) en B (client, 98SE) met elkaar verbonden dmv een crosscable. Netwerk werkt en internetten kan op allebei de computers.
Nu gaan we een 3e computer aanschaffen. Die noem ik maar even C (XP). We gaan A en C (C wordt de nieuwe "hoofdcomputer") dmv een router/switch met elkaar delen. Dat moet geen probleem zijn, toch? Maar kan ik B nog via de crosscable met A verbonden laten zijn om zo met B het internet op te gaan? C hoeft in principe niet zichtbaar te zijn op B. De computers worden zodanig over het huis verplaatst dat B alleen nog maar met A verbonden kan worden. Een rechtstreekese verbinding met de router is niet mogelijk bij B. Snappen jullie het nog een beetje?

Graag jullie advies.

Groetjes Adjoki
 
Het lijkt me zo niet mogelijk aangezien op pc C het internet niet binnenkomt en zodoende niet gedeelt kan worden.
 
Het is de bedoeling dat dmv de router A en C het internet op gaan. Eigenlijk wordt de situatie zo: Kabelmodem>naar>Router>naar>C & A (leuke combi). A>naar>B
 
Maar het internet komt niet binnen op een pc maar op de router zodat je niet de mogelijkheid krijgt om in A aan te geven dat het internet gedeelt moet worden
 
Daar had ik niet eens aangedacht. Domdomdom . Misschien kan ik net zo goed een draadloos netwerk aanleggen. Eerst maar in het bios van B duiken of ie draadloos aan kan. Zo ja ben ik gelijk van alle draden af.
 
Mario,
Je hebt gelijk, denk ik.

Ik besefte niet dat internet dmv een router op de router binnenkomt ipv op de pc.
 
Ga nu naar mijn werk en kijk vanavond weer ff verder. Bedankt voor de reacties zover.

Groetjes Adri
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan