PCTVpro tv kaart , mpeg2's branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Berichten
1.172
Ik heb de PCTVpro kaart en er zit een optie in om films die opgenomen zijn om die te branden op SVCD.
Maar die optie werkt bij mij niet. Hoe zou ik dat voor elkaar kunnen krijgen ?
Ik heb diverse films van de tv opgenomen op de harde schijf en die zijn allemaal zo'n beetje 4 GB groot maar nu wil ik ze toch eens op SVCD gaan opnemen maar ik weet niet hoe. Is er misschien nog een andere manier?
Ik heb ook al twee splitterprogramma's uitgeprobeert maar dat lukt ook al niet, terwijl ik toch alle benodigde codecs heb geinstalleerd.
 
PCTV Pro

Beste Soulboy,

Svcd kan nooit groter zijn dan 700 Mb, wil je dus het op CD branden zul je tijdens opname voor SVCD kwaliteit moeten kiezen.

Je kunt dat 30 minuten opnemen.

Kies je Video CD dan kun je ongeveer een uur opnemen.

Ik denk dat je een Pinnacle kaart hebt, als dat zo is kan ik nog wel meer tips geven.

Pinnacle heeft de lompheid je niet te vertellen wat je fout doet.

Probeer Ulead op de kop te tikken, wordt gratis geleverd bij MSI TV kaart, die zegt wel "betand is te groot voor CD".

M.v.g.

Eric.
 
Re: PCTV Pro

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Beste Soulboy,

Svcd kan nooit groter zijn dan 700 Mb, wil je dus het op CD branden zul je tijdens opname voor SVCD kwaliteit moeten kiezen.

Je kunt dat 30 minuten opnemen.

Kies je Video CD dan kun je ongeveer een uur opnemen.

Ik denk dat je een Pinnacle kaart hebt, als dat zo is kan ik nog wel meer tips geven.

Pinnacle heeft de lompheid je niet te vertellen wat je fout doet.

Probeer Ulead op de kop te tikken, wordt gratis geleverd bij MSI TV kaart, die zegt wel "betand is te groot voor CD".

M.v.g.

Eric.
Hoi Eric , ik heb inmiddels een dVDbrander ( +-) , en ja ik heb een pinnacle kaart ( PCTVpro).
Dus het probleem is inmiddels niet echt meer aan de orde. Maar wat wel aan de orde is dat ik graag mijn opgenomen films op DVD's wil branden. De files zijn allemaal ongeveer 4 GB groot dus dat past wel op een DVD , maar wat ik wil is dat ik ze op een gewone standalone DVDspeler af wil kunnen spelen. Hoe kan ik dat het beste doen ?
Als ik bij de eigenschappen van een filmfile kijk dan staat erbij dat het een MPEG file is, maar kan ik ze dan zo al in een standalone afspelen ?
Ik gebruik op de computer PowerDVD en die kan die bestanden gewoon afspelen, maar kan het op een standalone ook of moet ik dan eerst nog wat anders doen ?
 
DVD's branden

Nee dat gaat niet zomaar, daar heb je een programma voor nodig, (Zie PC magazine van Januari), maar ik dacht dat het ook ging met het programma van PCTV.

Zal vanavond even kijken.

Anders een van de vele brand programma's

Pinnacle Studio, een programma vol valkuilen, kan de Bitrate aanpassen zodat het altijd op je DVD past.

Ik heb nog een SE versie in de aanbieding.

M.v.g.

Eric.

P.S. PCTV kan ook DVD's branden. Zelf heb ik het nooit gebruikt daar ik eerst in Studio de reclame er uit knip en dan met het zelfde programma brand.

Gebruik Studio niet op een stripe, daar struikeld hij over.
 
Laatst bewerkt:
Nou het klinkt een beetje ingewikkeld, maar idd zit er in die pctv pro kaart een brandprogramma, maar bij mij werkte het op de een of andere manier niet, misschien dat jij weet hoe dat aan de praat te krijgen ?
Maar hoe kan ik nou het beste dan een tvfilm op een dvd branden opdat het op een standalone ook te zien is ?
 
Een leuke site

Er is een freeware versie van TMPGEnc, daar zou het mee moeten kunnen.

Ik gebruik zelf Pinnacle Studio, Intervideo DVD creator, Instant CD&DVD of Ulead.

Zoals ik al aangaf heb ik van Pinnacle nog een SE versie. Stuur me hier maar een mailtje.

http://abdul1.netfirms.com

Kijk hier maar eens wat er allemaal kan als je CD's wilt gebruiken.

Groet,


Eric.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan