Netwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekiev

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2003
Berichten
156
Mijn situatie:

2 computers zitten achter een router (sitecom 4s)
gisteren wilde ik met een van die computers op het internet, maar ik kreeg geen verbinding.
Ik ben toen naar de tweede computer gegaan, en met die computer kon ik wel op het internet

Daarom ben ik de hardware van de eerste computer nog maar eens nagelopen. Kijken of de netwerkkabel er goed in zit, kijken of er iets verkeerd zat bij de router, gekeken of er iets fout was met de netwerkkaart. maar ik heb geen problemen gevonden

toen ben ik maar eens gaan kijken naar de instellingen van mijn computer
wat mijn toen opviel was dat het ip-adres van mijn computer ineens erg veranderd was, en ook dat de de standaardgateway, en de subnetmasker veranderd waren.

ik werk met win XP home, en mijn provider is @home. Ik denk overigens niet dat het probleem bij @home ligt, maar eerder aan de instellingen van mijn router of computer.

Wat kan het probleem zijn, en hoe kan ik dit oplossen

bvd Dekiev.
 
De netwerkinstellingen zouden hetzelfde moeten zijn als die van de andere pc. Behalve, als het IP-adres niet automatisch toegekend wordt, dan zijn deze verschillend.
 
Geplaatst door Michel000
De netwerkinstellingen zouden hetzelfde moeten zijn als die van de andere pc. Behalve, als het IP-adres niet automatisch toegekend wordt, dan zijn deze verschillend.

idd,

Rechtsklik de Local Area Connection van de correcte netwerkkaart, kies Eigenschappen.
Selecteer de regel “TCP/IP -> Netwerkkaart”
Controleer of de instelling "Automatisch een IP-adres toekennen" is geselecteerd.
Bij eventuele veranderingen de PC herstarten.

Grtzzz.
 
Geplaatst door Michel000
De netwerkinstellingen zouden hetzelfde moeten zijn als die van de andere pc. Behalve, als het IP-adres niet automatisch toegekend wordt, dan zijn deze verschillend.

hierbij geef ik nog even de tip/aanvulling, om de werkgroep te controlen, zorg er voor dat deze hetzelfde zijn...
 
Om een goed netwerk te hebben is het niet noodzakelijk om de werkgroepnaam gelijk te hebben. Het is wel handiger maar het maakt voor het wel of niet werken van een netwerk niks uit
 
Geplaatst door m@rio
Om een goed netwerk te hebben is het niet noodzakelijk om de werkgroepnaam gelijk te hebben. Het is wel handiger maar het maakt voor het wel of niet werken van een netwerk niks uit

Thanx M@rio zo heb ik ook weer iets geleerd :thumb:
 
Geplaatst door Michel000
De netwerkinstellingen zouden hetzelfde moeten zijn als die van de andere pc. Behalve, als het IP-adres niet automatisch toegekend wordt, dan zijn deze verschillend.

jah dat klopt, dat was voor het wegvallen van de internet verbinding ook zo. maar ik ga nu even kijke of ik met behulp van jullie hulp het probleem kan oplossen
 
Nou, het is voor mij echt een raadsel, maar ik start de computer op om de instelligen nog een keer na te lopen, en ik open IE nog even.
Tot mijn grote verbazing heb ik weer een internet verbinding

ik heb ondertussen geen wijzigingen meer gedaan in mijn instellingen. Ik snap niet hoe het gekomen is, maar toch bedankt voor de hulp

groetjes Dekiev
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan