dvd opnemen op video

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Berichten
629
hallo allemaal

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik wil graag mijn dvd op videoband zetten, kan dat en zo ja kan iemand mijn dan vertellen hoe (vooral hoe ik alles aan moet sluiteIk heb een dvd speler met 1 scartkabelaansluitijg, en een videorecoreder met 2 scart aansluitingen.
ik heb 2 scartkabels. (of moet ik van die andere kabeltjes hebben? 2 stekkertjes aan 1 kant en 1 stekkertje aan de andere kant)
Ik hoop dat jullie het nog begrijpen
alvast kei bedankt

groetjes Carina
 
1. Je begind met je DVD speler, sluit de scart kabel aan.
2. Pak je Video recorder, er zitten 2 scart poorten op, een 'ingang' en een 'uitgang', je moet de 'ingang' zie te vinden, vaak heeft deze de beschrijving 'video' de andere 'AV/TV' deze 'uitgang is bedoeld om weer aan te sluiten op je TV.
3. Sluit de scart kabel die van je DVD komt aan op de 'uitgang' / 'video' scart aansluiting op je video recorder.
4. De tweede scart kabel sluit je nu aan van de video recorder 'AV/TV' aansluiting, en je TV.
5. Zet je TV aan en druk op de AV toets om het video kanaal te selecteren.
6. Zet je Video recoder aan en selecteer het AV kanaal.
7. Zet de DVD speler aan en start de DVD, als het goed is zou je nu de DVD op je TV moeten kunnen zien.
8. Druk op de Rec. knop van je video recorder om de DVD om te nemen.

Werkt het niet heb je toch de twee scart stekkers op je video recoreder verkeerd aangesloten en moet je ze verwisselen.

Dus: [DVD] --- scart kabel --- [Video] --- scart kabel --- [TV]
En video en TV op het AV kanaal zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan