DVD-speler voor bij de TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
Een vraag waarvan ik hoop dat jullie me kunnen adviseren:
Wil voor de decembermaand een DVD speler aanschaffen voor bij de TV. Dus niet in de PC want die heb ik al. Heb nog geen DVD brander, maar die komt er ook nog wel eens met die dalende prijzen...

Daarom 3 vragen:
1. waarop moet ik letten bij de aanschaf mbt het in de toekomst kunnen lezen van op de pc gebrande DVD's?
2. Met een DVDspeler kun je dus niet opnemen, komt dat wel?
3. Je hebt te maken met regiocodes. Nou zal ik enkel hier DVD's kopen, maar krijg ik daarmee te maken als ik films download van internet?

Wat ik nu heb:
20 jaar oude radio/versterker, een even oude cassettedeck (wordt nooit gebruikt), een 5 jaar oude CD-speler en een 1 jaar oude VHS-speler.
Aan de versterker zitten 2 boxen.
TV is nog geen jaar oude breedbeeld TV.
Wat ik dus dacht, naast de videospeler een DVD zetten om DVDfilms te kunnen kijken.

Maar al lezend op dvd.nl vraag ik me af: kan dan die CDspeler ook weg? Die cassettespeler doen we zowiezo weg. Kan ik dan niet beter een DVDspeler met ingebouwde radio/versterker kopen? of is dat niet nodig? Is dat allemaal wel aan te sluiten?

Had eigenlijk een bedrag rond 125-150 euro in gedachten, maar vraag me nu af of ik niet beter even kan doorsparen om alles-in-1 te kopen. Of is dat toch niet nodig??? En hoe zit het ook met de boxen?
 
Er zijn wel standalone DVD-spelers die ook kunnen opnemen, prijzig maar dan heb je ook wat. Alle DVD-spelers zijn wel goed, JVC wint achter elkaar prijzen met hun sets.

Een beetje speler is regiovrij te maken, hiervoor zul je zelf op zoek moeten gaan.

Versterker/tuner, cassettedeck en cd-speler heb je eigenlijk niets aan, DVD heeft 5:1 geluidskanalen en jouw versterker kan daar zeker niets mee.

Een complete set met DVDspeler/versterker/speakers (JVC, Sony, Pioneer of ander goed merk) is aan te raden.

Via scart sluit je zowel DVD als VHS-recorder op TV aan, ben je weer helemaal bij.
 
Wanneer je DVD's wilt kijken, op je dvd-speler, die je met je pc hebt gebrand moet je er vooral op letten dat je DVD-speler wel DVD-R/RW of DVD+R/RW, voor je vraag: kan dan die CDspeler ook weg? is het ook belangrijk dat je een DVD-speler uitzoekt die zowel CD als CD-r/rw ondersteunt

Je 2e vraag is makkelijk te beantwoorden: Er bestaan op dit moment al DVD-Recorder maar het nadeel hiervan is is dat ze op het moment nog aardig aan de prijs zijn

je 3e vraag kan ik helaas geen antwoord op geven..:confused:

Het bedrag dat jij in gedachten had zal denk ik niet te halen zijn wanneer je een DVD-speler aanschaft die alles ondersteunt, wanneer je ook de echte 5.1 of hogere geluids kwaliteit wilt horen kun je beter een Home-Cinema set kopen hierbij zitten standaard boxen bijgelever (nadeel ook hier €€€ oftewel duur)

Op dit moment zijn er DVD-speler/Home Cinema sets die een tuner bevatten, zodat je je gewone stereo niet meer hoeft te gebruiken omdat je dan gewoon je kabel voor de radio in je DVD kan stoppen.

Mvgr Stefan
 
Om je een kleine indicatie te geven, zelf heb ik een Panasonic (=Technics) Home cinema set SC-HT850.
Dit is een set waar inderdaad een tunerfunctie inzit en werkelijk alle beschikbare DVD's, Cd's, FotoCd's, Mp3 enzovoort afspeelt.
Zit een goed geluid in en zeer compact, maar kost iets meer dan €125,- , alhoewel ook dit soort sets steeds goedkoper worden.
 
Geplaatst door maestro12
Zit een goed geluid in en zeer compact, maar kost iets meer dan €125,- ,

Da's niet duur, kan ik ze bij jou bestellen :D
 
Geplaatst door maestro12
Brilletje nodig????? :8-0:


Waarvoor?? Als jij ze voor iets meer dan €125 kan krijgen doe dr mij dan ook maar een ;)
 
Dat lijkt me inderdaad wel wat, maar wat noem je dan "iets meer?"
En wat zijn eventuele altenatieven?
 
Geplaatst door maestro12
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Panasonic SC HT850.htm

Tsja, wat is 'iets meer' kijk zelf maar eens. Natuurlijk zijn er ook goedkopere alternatieven te vinden.

ai ai ai.... 500 euro is nou niet echt "iets meer".

Geplaatst door will-well Kijk even op deze site voor achtergronden en reviews.
Ja, daar was ik al even geweest. Maar wàt een termen weer. Ik heb weer wat te doen!

Maar laat de suggesties nog maar even komen aub!
 
Begin trouwens steeds minder waarde te hechten aan hun oordeel, het aantal formaten dat de Panasonic kan afspelen is veel groter dan zij opgeven.
 
Ben op het www aan het speuren en kwam op deze site.
Ik weet het, een heel andere prijscategorie. Maar kennen jullie deze
of deze of anders deze ? dit lijkt me ook wl wat.
En Zou het wat zijn?

Ik begon mijn topic met een budget van zo'n 125 euro. Wat jullie aandragen zal zeker GOED zijn, maar dan gaat het zo lang duren....
Als ik iets redelijks(!) kan vinden voor zeg maar zo'n 200 euro ben ik wel blij!

Als jullie denken dat dat ècht niks gaat worden zeg dat dan ook.....
 
Laatst bewerkt:
De Waitec HT60S lijkt mij wel wat (zit geen RDS op, maar is dat nofig?) Met Finlux heb ik ook goede ervaringen maar is weer wat duurder (maar heeft dus wel miijn voorkeur)

De CyberHome DVD-505 valt wat mij betreft af vanwege het missen van de nodige informatie.
 
In de prijsklasse dat je eerst noemde kun je echt leuke dvd speler kopen.
Jouw 1e vraag was: veel kunnen lezen. Een dure, bijv. Marantz van rond de 400-500 Euro kan lang niet alles. Dus duur is niet altijd even top. Echt duur wel, maar dan zit je misschien rond de 1000 Euro (bij Marantz).
Vraag 2: zoals reeds gezegd ze zijn er wel. Top zijn ze niet. Erg onhandig, iedere stap moet bevestigd worden dus duurt een eeuwigheid tot je iets uitvoert. Ze kunnen ook vrij weinig. Dus wat dit betreft ik zou nog wachten.
Vraag 3: ik denk niet dat je daar problemen mee krijgt.
Eigen mening: voor het bedrag dat je wilt besteden zou ik het zoeken in het segment: goede consumenten elektronica van een bekende merk. Dus bij merken als: JVC, Panasonic of Pioneer. Een erg goede keus is de JVC NV33 met RDS en verder alles.
Zou zeker niet kiezen voor onbekende merken. Mocht het stuk gaan dan heb je een probleem.
Je kan wel een DVD bij Aldi, Lidl of Blokker krijgen voor rond de 50 Euro maar ik zou dat niet doen.
Met de als voorbeeld genoemde JVC zit je in jou prijsklasse. Houd ook rekening mee dat de recorders zijn nog niet echt top. De betere kwaliteit en prijzen komen over ± 1 jaar.
Maar ja: het is jou geld en jou keuze …… ;) ;)
 
Geplaatst door falconetti
Een erg goede keus is de JVC NV33 met RDS en verder alles.
Heb hier naar gekeken, maar volgens de reviews op de kieskeurigsite geeft ie problemen bij het lezen van foto's in "portret" genomen.

En hoe zit het met dat regiovrij zijn.
Is dat iets waar ik wel rekening mee moet houden? Wanneer kom je dat tegen in het gebruik?

Ben al speurend op
deze gekomen. Lijkt me wel wat! Heeft inderdaad veel mogelijkheden.
Zou die wel aan te sluiten zijn op de spullen die ik heb?
(Is zelfs al voor 69 euro te koop bij alternate. Alleen staat die weer niet zo goed bekend mbt de service...)

Als dit alvast kàn, kan ik altijd nog doorsparen voor een kwalitatief goede versterker en boxen.
 
aantal voorbeelden van bv kijkshop

Voorbeeld 1

Voorbeeld 2

Persoonlijk zou ik gaan voor voorbeeld 2 deze wordt specifiek al regio vrij gemeld en heeft ( volgens opgave ) ondersteuning vcd , svcd , mp3 enz.
 
Geplaatst door marianneke



Ben al speurend op
deze gekomen. Lijkt me wel wat! Heeft inderdaad veel mogelijkheden.
Zou die wel aan te sluiten zijn op de spullen die ik heb?
(Is zelfs al voor 69 euro te koop bij alternate. Alleen staat die weer niet zo goed bekend mbt de service...)

Als dit alvast kàn, kan ik altijd nog doorsparen voor een kwalitatief goede versterker en boxen.

Natuurlijk kan dit, maar er zitten dus geen boxen bij.

Van de opties die Tazman geeft zou ik juist de Daewoo kiezen, aangezien ik zeer goede ervaringen heb met Daewoo Telvisie's.

Als je het echt 'low budget' wil houden is Marquant bij de kijkshop misschien wel wat, maar hier zit weer geen tuner in.

Het regio vrij zijn vind ik niet interessant omdat het eigenlijk nooit voorkomt dat je DVD's uit andere regio's koopt (tenzij je natuurlijk buiten EU dvd's gaat kopen)
 
Laatst bewerkt:
Over de foto’s in “portret” weet ik niet. Ik heb dit nog nooit gebruikt.

Regiovrij: zoals Maestro dat schrijft: dat lijkt mij geen punt. Nieuwe DVD spelers zijn regiovrij. Misschien dat je problemen krijgt met een DVD uit USA. Dat weet ik niet.

Als je alleen een DVD speler wil hebben ik zou voor de 3 merken gaan: JVC, Panasonic of Pioneer.
Bij een home set, in tegenstelling tot Maestro (Daewoo) ik zou de Lenco kopen.
In algemeen ik kijk ook naar de betrouwbaarheid van een merk + service.
Sony ga ik NOOIT meer kopen: service van 10x niets. Als apparaat niet in orde: ben je hem maanden kwijt en vervolgens krijg je hem terug zoals opgestuurd :(.
Daewoo zou ik nu ook niet kopen. Daewoo is failliet gegaan. Verschillende divisies zijn doorverkocht. Op dit moment weet niemand welke divisie in welke handen zit en vooraal waar? Volgens inkopers: ellende dus, wat betreft fabriek garantie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan