Hoe van een pinnacle bestand , een opstartbare DVD krijgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Berichten
1.172
Ik ben al zo vaak bezig geweest om films die ik van de tv opneem met mijn TVkaart (pctvpro) , om die op cd's te branden, maar hoe stom ook misschien, ik krijg het niet voor elkaar ! Ook het ingebouwde brandprogramma in de pinnacle kaart werkt niet, ook updates niet en nou ben ik het zat en ga zaterdag een DVD brander kopen.

Nou wil ik graag al mijn films ( via tv opgenomen) op DVD branden. Die passen er makkelijk op, de meeste zijn rond de 4 GB.
Maar wat ik nou zo graag wil is dat ze dan ook op een gewone standalone DVD af te spelen zijn. Ik neem alles op in Mpeg2 formaat (svcd) dus zou dat makkelijk moeten kunnen. Maar hoe krijg ik het nou voor elkaar dat ze dus in die standalone af te spelen zijn ?
 
Hallo,

Ik doe dat via de Windows Media Player of de Realone player en dat gaat perfect!!

Als ik u nog een vraag mag stellen:

Ik gebruik dezelfde tv-kaart als u, maar nu zit ik met het probleem, dat als ik dingen opneem, dat dan het geluid niet goed is! Als ik iets opneem, dan vervormd het geluid helemaal, heeft u daar misschien een oplossing voor of heeft u hier geen ervaring mee gehad?

Als ik naar de normale tv of video kijk is het geluid ook niet goed. Hoe heeft u het geluid ingesteld van de tv-kaart? Wat heeft u bij TV Playback input staan en wat bij Ingang geluidsopname?

Ik hoop dat u mij hier verder mee kunt helpen!!

Alvast bedankt!!
 
Misschien dat de drivers van je geluidskaart niet goed kunnen samenwertken met je tv kaart. Dat komt meer voor.
Ik weet wel dat je geluidskaart overal zichtbaar moet zijn , en vergeet ook dat korte kabeltje niet, naar de line in.

Overigens wil ik helemaal niks met die windows mediaplayer te maken hebben en al helemaal niet de realplayer.
Ik wil gewoon de opgenomen DVD's af kunnen spelen op een standalone DVDspeler.
 
Dat zwarte kabeltje gaat van mijn geluidskaart (roze plug), naar de tv-kaart (audio out)

En dan heb ik 2 audio stekkers (rood en wit), die zitten in de blauwe plug. Is dit goed aangesloten of zit dat verkeerd?
 
Laatst bewerkt:
Dat zit dus verkeerd !
Die roze is voor een microfoon. Je moet de blauwe hebben en die moet naar je tv kaart.
En die overige audiostekers waar je het over hebt die zijn niet nodig. Je hoeft alleen maar dat korte kabeltje te gebruiken, die moet van je tv kaart in de BLAUWE plug van je geluidskaart.

Is er overigens al iemand die antwoord weet op mijn vraag ?
 
Heb je iets aan deze link?

http://www.xs4all.nl/~ronh/dv/dv.htm


Als ik je nog 1 vraag mag stellen.....bij de instellingen van de tv kaart.....wat heb je staan bij TV Playback input en wat bij Ingang geluidsweergave?

Met opname van mijn video heb ik wel beeld, maar geen geluid, enig idee?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan