I.E. niet mogelijk te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

davidoz2

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2003
Berichten
138
Hallo iedereen!

Ik heb een vrij irritant probleem... mijn pc ging steeds trager werken, met name bij het internetten
en msn'en. Vanmiddag probeerde ik dan ook I.E. (5.0) te de-installeren, om het daarna er opnieuw op te zetten.
Tijd het de-installeren kreeg ik echter een error, waarna het hele de-installeer programma werd afgesloten.
Toen ik hierna bij configuratiescherm-->software ging kijken, was er echter geen spoor meer te bekennen
van I.E., terwijl het icoontje nog gewoon op mijn beeldscherm stond, en werkte. (Ik heb toen niet gekeken welke versie het was, het kan ook zo zijn dat dat al de teruggezette versie 4.0 was..)
Hierna heb ik geprobeerd I.E. 5.0 vanaf een cd te installeren.(ik dacht: ik installeer het er gewoon overheen, dan worden alle problemen gelijk 'gemaakt')
Het leek goed te gaan, totdat ik de melding kreeg dat bepaalde onderdelen niet geinstalleerd konden worden, waaronder Outlook Express en de Browser.

Als ik mijn pc opstartte kreeg ik de melding dat SVCHOST.EXE de ontbrekende uitvoer mist in WINNET.DLL: DeleteUrlCacheEntryA
Toen heb ik geprobeerd MSN Messenger op te starten, wat me een error opleverde over SHLWAPI.DLL.

Toen heb ik voor alle zekerheid windows 98 opnieuw geinstalleerd, om er op die manier vanaf te komen. Dit had echter totaal geen effect.
Toen heb ik via Windows Verkenner I.E. 6.1 gedownload, met exact hetzelfde resultaat, als bij mijn eerdere poging om I.E. 5.0 te installeren vanaf cd.

Hierna heb ik MSN gede-installeerd, en opnieuw gedownload. Als ik het nu wil installeren krijg ik de melding dat dit niet mogelijk is, omdat
ik gebruik maak van I.E. 4.0... zal wel te antiek zijn denk ik.

Ik heb het gevoel dat er bij de allereerste de-installatie resten van I.E. achtergebleven zijn ergens, die er nu voor zorgen
dat ik geen nieuwe versie van I.E. kan installeren. Is dit mogelijk? Of zijn er andere problemen waar ik last van heb?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Alvast HEEL ERG BEDANKT!!!

groeten,
David
 
Wel je bent toch al opnieuw aan het installeren geslagen.

Mijn voorstel is voer een format uit en installeer dan, zodat er met zekerheid geen resten achterblijven.
 
De hamvraag is hier hoe vaak je defrag uitvoert, Je gebruikt MSN dus waarschijnlijk minstens één keer per week.

Maar mocht je defrag (of Windows onderhoud) minder vaak hebben uitgevoerd, bijvoorbeeld nog nooit, dan raad ik je aan eerst eens de pc in veilige modus te defragmenteren cq Windows onderhoud (zit defrag ook in) uit te voeren.

Als je het heel lang niet hebt gedaan kan het best wel eens een dag duren voor defrag klaar is. Niet wanhopen maar het programma haar werk laten doen.
 
daar was ik weer...

ik heb een defrag uitgevoerd (duurde dik 6 uur!) maar nu heb ik i.e. 6 aan de
gang! Goed geinstalleerd, start op, etc.
2 probleempjes: als ik een willekeurige website open, krijg ik soms
een script error:

Deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object.
Als bestand word hierbij htwtb.bin genoemd..
Als ik op ok klik werkt alles verder zonder problemen, dus ik zie zelf niet
dat er iets niet zou werken.

2e probleempjes... als ik op het logo van i.e. 6 dubbelklik, duurt het ca.
6 seconden voordat het explorerscherm word geopend, en dat vind ik erg lang
(voor mijn gevoel ook TE lang). Hetzelfde gebeurd ook als ik windows verkenner
wil opstarten.


Even voor de duidelijkheid:
Ik gebruik win98, pentium 200MHZ, 48MBRAM

Nog even een klein vraagje.. (sorry voor de overlast :) ) gister heb ik,
toen ik i.e. 4 'moest' gebruiken Netscape 7.1 gedownload, en die beviel me bijzonder goed.
Nu heb ik net i.e. 6 geinstalleerd, en geprobeerd netscape wel als standaardbrowser te gebruiken.
(I.E. is verplicht voor het gebruik van MSN Messenger, vandaar mijn 'drang' om die erop te hebben :) )
Als ik Netscape net opende, kon hij geen enkele website openen. Toen heb ik hem er maar afgegegooid,
omdat ik dacht dat I.E.6 het 'blokkeerde'. Klopt dat? Zo nee, kan het kwaad als ik Netscape nu weer installeer,
zonder in dezelfde problemen te komen?

ALLEMAAL HEEL ERG BEDANKT VOOR DE HULP !!!

groeten,
David
 
1e probleem: geen idee. Misschien goed om op spyware te controleren (uitgebreide topic binnen Helpmij, zie daar).

2e probleem: het is goed denkbaar dat je veel 'oude' verwijzingen hebt staan in je register. Het register is de plaats waar Windows zoekt naar de instellingen van programma's en dergelijke. Daarvoor kun je regcleaner gebruiken, ook hierover uitgebreide topics binnen Helpmij. (Dat ik hier geen complete aanwijzingen geef is vooral ook omdat er mensen met veel meer ervaring op dit terrein al zinnige tips over hebben gegeven).

3e probleem: met Netscape 7 heb ik geen ervaring, maar je moet Netscape en IE gewoon naast elkaar kunnen gebruiken. Wel even opletten: vanaf versie 6 (dacht ik) heeft ook Netscape een messengerservice en die wil over dezelfde poort als MSN. Dus als je die niet gebruikt via de instellingen uitzetten.

Hopelijk (waarschijnlijk) vind / krijg je voor je andere problemen ook oplossingen.

Groeten,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan