Brander zet CDA file om in HIT file i.p.v. MP3 file

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert-Jan K

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Berichten
519
Hoi allemaal,

Ik wilde net proberen files van verschillende CD's bij elkaar te zetten op 1 MP3. Ik heb een CD-RW gebruikt, dus ik dacht, laat ik het eerst maar eens proberen met de eerste cd.
Ik brand met Nero, dus eerst vraagt hij of ik een Audio-CD of een Data-CD wil branden, dus ik klik op Data-CD (MP3 is Data, toch?). Ik voeg dus alle nummers toe, en ga branden. Ik stop de CD in mijn CD/MP3 speler.
===reading===
===no disc===
===off===
Nog maar eens
===reading===
===no disc===
===off===
Dus stop ik hem in mijn cd-rom speler, => eigenschappen... wat blijkt? *.HIT files. Hoe kan dat? Hoe kan ik dat aanpassen?

Alvast bedankt...

Robert-Jan
 
Hoe heb je de muziek van de verschillende cd's afgehaalt?
Muziek cd's moet je rippen.
Dat kan bijvoorbeeld met Audiograbber.
Deze zet ze ook om naar MP3.
 
Eeehm... gewoon op "kopieren naar compilatie" geklikt...

Maar er zat geen beveiliging op de cd, de cd had ik al eerder gebrand. (ik las net een ander bericht waarin stond dat dat programma handig was om cd's met beveiliging naar MP3's om te zetten)
 
Met audio cd wordt op de pc alleen de cda file zichtbaar.
Volgens mij moet je toch eerst de nummers rippen en naar MP3 converteren.
 
Bedankt, Ik heb ondertussen audiograbber gedownload, het probleem is nu, dat hij geen *.CDA files om kan zetten, alleen WAVE files (of was het nu WAV files), Is hier niet een ander programma voor?
 
Ja, WAV of MP3.
Omzetten kan je met Nero doen.
Als je met Nero een audio cd maakt van MP3 dan kan je hem in een "normale" cd speler afspelen.
Als het goed is krijg je dan CDA files op je cd.
 
Hahaha, jah, weet ik, maar ik bedoelde van *.WAV naar *.MP3, andersom kan ik wel, maar de cd's die ik in mijn cd-romspeler stop, en wil omzetten naar MP3 files, weigeren dit te doen...
 
Geplaatst door Robert-Jan K
ik bedoelde van *.WAV naar *.MP3, andersom kan ik wel
Aha Volgens mij moet je dan nog deze in Audiograbber installeren;

LAME MP3 DLL. (361 Kb, ver 3.93.1). Unzip the lame_enc.dll and put in the same directory as Audiograbber and you will have an internal MP3 encoder.
The dll is also found at this mirror site. You can for example use Winzip to unzip the dll.
Bron;
zie eerder geplaatste link.:)
 
Hoi,

Ik heb LAME MP3 gedownload, en hij doet het, maar hij is alleen net zo lang bezig als de cd duurt... Hoort dat?
 
Niet dat ik weet.
Ik heb zelf niet de free versie, maar een volledig werkende versie.
Mischien dat het daar mee te maken heeft.:confused:
Ik heb Audiograbber al een tijdje niet meer gebruikt, maar ik dacht dat je ongeveer 5 á 10 minuten voor een cd nodig had.
 
Ik heb nog eens goed rondgekeken... En bij instellingen de snelheid van de CD (die op 1 stond) flink verhoogd, waardoor de nummers sneller worden omgezet, het probleem is nu nog dat hij maar 50% van een cd omzet...
 
Ik heb het nog eens nagekeken, de free verzie zet inderdaad maar de helft van een cd om, jammer...
Bedankt allemaal!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan