Schoon instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

nesmepper

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Berichten
50
Hallo,
Ik heb mijn harde schijf geformateerd en probeer windows 98se er weer op te zetten maar dat wil nog niet lukken.Als ik opstart staat er error finding bootmagic.img run bootmagic install press any key to boot active partition.In het bios heb ik aangegeven dat hij vanaf cd rom moet starten dat lukt niet ,divice driver not found mscd001.zoals wel te merken is ben ik een leek die het ook eens proberen wil om wat met de computer te doen ,wie kan mij helpen .
Alvast bedankt.
Hij geeft aan no valid cdrom drives found aborting instalation
fdisk/mbr uitgevoerd device driver not found oemcd001 no valid cdrom drivers selected windows 98 setup bestanden niet gevonden
 
Laatst bewerkt:
kennelijk heb je je systeem niet geheel geformateerd want bij het opstarten zoekt 'ie naar Partition Magic.

Reboot met een '98 bootdisk, formateer nogmaals, start wederom met een '98 bootdisk en je zal zien dat het prima gaat verlopen.

ps. verander in het bios de opstartvolgorde als volgt :

a
e
c

even afhankelijk van het feit hoeveel drives je hebt, maar in gewoon Nederlands:

diskette
cd
harddisk
 
Zet bij je BIOS dat hij van floppy op moet starten.
Doe je floppy erin en start op vanaf de floppy.
Daarna doe je je 98CD erin en installeerd rechtstreeks vanaf de floppy en de CD.
 
idd. Sigma, alleen in het geval dat nesmepper nu beschrijft, vraag ik mij af of het handig is nu al '98 te installeren want kennelijk is de hdd NIET leeg en dus niet geformateerd. Dit levert in de nabije of wat verder gelegen toekomst mogelijk weer oude / nieuwe, andere problemen op.

Ik zou gaan voor een format..............
 
voor een schone installatie kijk eens op http://go.to/wintips onder format en fdisk daar vindt je info over hoe te formateren en windows schoon te installeren.
 
kennelijk is de hdd NIET leeg en dus niet geformateerd

Pasja, je hebt gelijk.

Eerst formateren en daarna installeren.
Denk ook dat de format niet compleet is.
 
Bootmagic maakt files aan in de mbr .
hd zal wel geformateerd zijn maar je mbr niet .
Dus ff command < fdisk/mbr >uitvoeren van bootflop
 
kijk, da's handig, heb ook ik weer wat geleerd (ik heb dus ook nog nooit het progje Partition Magic gehad).

De conclusie is dus kennelijk dat PM dus redelijk "dominant" op je pc wordt gezet.........
 
Geplaatst door gast0225
De conclusie is dus kennelijk dat PM dus redelijk "dominant" op je pc wordt gezet.........

Nee dit is niet waar !!! PM wordt niet dominant op de pc gezet als je alleen PM er opzet is er niks aan de hand.

Zoals in het eerste bericht van de topic starter wordt gezegt vraagt hij om "bootmagic" dit is een aprat programma wat je ook wel van powerquest komt ( PM ) maar apart gebruikt wordt als boot manager en heet dus ook bootmagic en daar wordt inderdaad in met MBR wat weggezet.
Het MBR is het eerste gedeelte van de schijf waar gekeken word wat er opgestart moet worden, in dit geval was dat dus bootmagic en in bootmagic krijg je dan als je meerdere windows versies installeerd de keuze welke te starten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan