Van SRT naar SSA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Berichten
1.014
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag!

Ik ben bezig om een ondertiteling te zetten onder een film. Nu moet ik met het programma SUB2SSA een SRT file omzetten naar een SSA en je voelt hem al aankomen....dit lukt niet!

De ondertiteling heb ik opgegeven om naar een SSA omgezet te worden, maar de knop CONVERT to .SSA werkt nu niet!

Weet iemand waar dit aan kan liggen?
 
wat lukt er niet dan met sub2ssa ??

je geeft bij input het srt file op ( klik op open ) en bij output de locatie waar het ssa file moet komen ( klik op select )
daarna klikken op convert to ssa

zet anders eens dat srt file hier neer kan ik eens kijken.
 
Wat het probleem was, is het volgende!!

Ik heb de volgende site erbij, zodat ik kan kijken hoie het moet (doe het nu voor de eerste keer.....die site is:

http://www.xs4all.nl/~ronh/dv/dv.htm

Maar daar staat dus niet dat je ook een directory op moet geven waar die opgeslagen moet worden, vandaar dat die het niet deed!! Maar nu kan ik convert wel aanklikken, dus is het opgelost!!

Maar laten ze er dan bijzetten dat je het ook op moet slaan, want dat staat er niet bij!!

In iedergeval bedankt voor je hulp!!!
 
Geplaatst door Dutchbull
Wat het probleem was, is het volgende!!

Ik heb de volgende site erbij, zodat ik kan kijken hoie het moet (doe het nu voor de eerste keer.....die site is:

http://www.xs4all.nl/~ronh/dv/dv.htm

Maar daar staat dus niet dat je ook een directory op moet geven waar die opgeslagen moet worden, vandaar dat die het niet deed!! Maar nu kan ik convert wel aanklikken, dus is het opgelost!!

Maar laten ze er dan bijzetten dat je het ook op moet slaan, want dat staat er niet bij!!

In iedergeval bedankt voor je hulp!!!

Die site is van mij en de handleidingen door mij gemaakt ;)

In mijn ogen is het toch vrij duidelijk hoor en met gemiddeld 100 bezoekers per dag ben je de eerste die hier over valt.
--------------------------------------------
sub2ssa.gif


volg nu weer onderstaande stappen.

Stap 1 klik op Open en zoek het *.srt file op.

Stap 2 klik op select font en verander het letter type naar wat je wilt hebben en de grote naar b.v 22

Selecteer hier ook gelijk de font collor standaard staat deze op wit.

Stap 3 klik op convert to SSa en het srt file zal omgezet worden naar SSa..
-------------------------------------------

Als je bij 1 kijk lijkt het me heel logische dat als je een input file opgeeft je ook een output locatie opgeeft ??

maar het is opgelost je kan weer verder.
 
Ja, het is ook wel duidelijk hoor, maar ik doe dit voor de eerste keer, dus ik wist niet dat ik ook een output op moest geven!!

En met de Tpmgdecoder, dat is toch de file die je met .vdr hebt gemaakt?
 
Krijg nu deze melding als ik dat vdr bestand wil invoegen bij videosource. Heb het gevoel dat ik iets niet goed doe......kun je mij vertellen wat?
 

Bijlagen

  • doc1.doc
    84 KB · Weergaven: 15
je laat toch wel die frame server draaien he ??

die moet blijven draai tot de hele film klaar is
 
Ja, die heb ik niet afgesloten!

Ik kan det vdr niet openen in tpmgdecoder, waar kan dat aan liggen dan?
 
Laatst bewerkt:
heel raar dan zeker als je virtualdub en dat frameserve scherm open laat staan.

kijk eens op http://www.helpmij.nl/leden/tazman/ daar staat onder handige zaken avi2mpeg daar zit ook decompress bij.
doe in decompress het avi file een laden en laat hem decompressen.
doe daarna met het file wat er uit komt *.pcm_avi weer in virtualdub laden en en dan het hele riedeltje met frameserve enz eens opnieuw.
 
Met dat .vdr krijg ik dit als ik het in de decoder wil importeren: can not open, or unsupported.
 
Nee, dat was daarvoor...ik ga dat nu ff doen!!

die .avi war je het over hebt, is toch de film zelf he?
 
Laatst bewerkt:
uh ja ik ga er in dit geval dan vanuit dat het originele file een avi file is en geen mpeg 1 of mpeg 2 file.
 
Het is gelukt, alleen zit ik nog met het probleem dat ik de ondertiteling er niet onder krijg. Als ik een preview kijk bij virtualdub, dan zie ik wel een ondertiteling, maar als ik de film met de encoder heb bewerkt, dan heb ik geen ondertitels.....enig idee waar dat aan kan liggen?
 
Laatst bewerkt:
als tmpgencoder hem nu wel omzet en je werkt met die frameserver dan zou ie gewoon de subt er onder moeten zetten doet ie dat niet dan is dat echt nieuw voor mij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan