Achtergrond weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

adje30

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2001
Berichten
218
Hallo wie kan mij helpen om de achtergrond van een gescand plaatje te verwijderen,zie bijlage.Ik heb al van alles geprobeerd maar kom er niet uit.Ik photoshop 6.0 en Paint shop pro 7,wie kan mij helpen?
 

Bijlagen

  • w7570.jpg
    w7570.jpg
    15,7 KB · Weergaven: 57
Als ik er echt niet meer uitkom gebruik ik altijd Paint. En dan lekker ouderwets selekteren en deleten in de grootste weergave (te selecteren onder beeld).
 
Gewoon Ultimate Paint.
Cut Polygon, onregelmatige vorm uitsnijden.
En dan kopieren, en als nieuw in leeg venster plakken.

:cool:
 

Bijlagen

  • wasm3.jpg
    wasm3.jpg
    14,1 KB · Weergaven: 45
Hi Adje,
In Photoshop 7 kan het zeker. Kijk eens onder de help-functie. Kies bij help: "zoeken", typ:"slim markeren" en kies vervolgens: "objekten losmaken van de achtergrond". Het is erg veel om hier allemaal uit te leggen, maar ik kan je garanderen dat het de moeite waard is. Ik heb afbeeldingen een heel andere achtergrond gegeven, onweer of juist een zonnige kust.
Als je er niet uitkomt lees ik het wel.
Grtz,
Eric
 
Het is de bedoeling dat het plaatje op een visitekaartje komt maar dan met een ander achtergrond maar ik blijf een wit achtergrond houden.
 
Natuurlijk, want het is een jpg.
Nu dien je het om te zetten maar gif, en de witte achtergrond als transparant aan te duiden.

:cool:
 
Zoiets?
 

Bijlagen

  • wasmtransp.gif
    wasmtransp.gif
    31,3 KB · Weergaven: 42
Welk prog heb je gebruikt testje?
File is 32 kb, degene die ik heb is 36 kb.
Ik heb irfanview gebruikt.
Zal hem erbij doen. ;)

:cool:
 

Bijlagen

  • wasm2.gif
    wasm2.gif
    36,6 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
ik heb het gedaan met Paintshop Pro.
 
Deze kan ik weer niet openen in mybusinesscards.Denk dat ik maar moet kijken naar een ander programma.
Suggesties!
 
Om maar niet een nieuwe vraag te zetten stel ik hem maar even hier.
Kan dat wijzigen van de achtergrond niet op een makkelijkere manier? Ik kan me herinneren dat ik vroeger met paint gewoon 1 bepaalde kleur kon 'uitgummen' zonder andere kleuren te verwijderen.
Dat was waarschijnlijk onder windows 95 of nog vroeger. Nu gaat dat niet meer. Daarom vind ik sommige methodes nogal omslachtig.
 
Als de achtergrond slechte één kleur heeft kan dit vlot in de meeste tekenprogs.
Anders met irfanview......

Gif maken.
Open in irfanview een plaatje.
Indien het een jpg is kun je dit omzetten naar een gif.
Wens je een plaatje met transparante achtergrondkleur?
Dat kan ook.
Let op:
een jpg heeft meer dan 256 kleuren.
een gif niet meer dan 256.
Dus een jpg dien je eerst om te zetten naar 256 kleuren.
Doe je via Afbeelding - Verminder Kleurdiepte.
Nu kun je een kleur kiezen voor transparant.
Ga naar Afbeelding - Pallet -Wijzig pallet en klik op de kleur.
Nu krijg je onderin een nummer.
ONHOUD dit nummer.
Nu "opslaan als" kiezen en opslaan als gif.
Maar eerst:
Bij de opties niet vergeten het kleurnummer welke je in de Pallet hebt gekozen
in te voeren.
En natuurlijk transparant aan vinken.
Nu opslaan.

attachment.php
 
Het is dus zo dat er licht en donkergrijs op de achtergrond is, dus dat word precisiewerk. Toch bedankt voor het antwoord, is altijd wel te gebruiken.
 
Niet transparant

En nog is de achtergrond dan niet transparant kijk maar naar de voorbeelden die eerder zijn gegeven als je die opent en dan naar bewerken gaat en dan alles selecteren zie je precies wat dan wit word weergegeven.(Tenminste bij mij dan)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan