Welke software raden jullie aan voor videomontage?

Status
Niet open voor verdere reacties.

duhastmich17

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
177
Ok ik heb vele videobewerkings programma's in mijn bezit maar alle programma's tot nu toe wekken meer ergernis op dan tevredenheid.

De slechtste van het hele zooitje is wel Pinnacle Studio 8. Ik heb hier alleen maar problemen mee en ik kan er geen degelijke video mee maken omdat, het programma steeds moet laden bij elke seconde die ik verander steeds vastloopt en jawel sinds net zelfs cluster fouten veroorzaakt. Ik moet me videos op allerlei mogelijke landradige manieren converteren wil Pinnacle ze goed oppakken.

Nu is mijn vraag dus, welk pakket raden jullie behalve Pinnacle dus, aan om videos te bewerkeren wat ook vele mogelijkheden heeft?

Alvast bedankt,

Frank
 
analoog of digitaal en wat zijn je systeem specs.
 
Met welk besturings programma werk je?
In xp zit video bewerking programma in
 
als je er echt veel geld aanuit wil geven neem dan Adobe Premiere Pro.



brits
 
Besturings Systeem: Windows Xp
512 MB intern geheugen
1,2 GHZ
30 GB harddisk

En ja het gaat om digitale video.

Ik moet gewoon iets uitgebreids hebben. Wat het programma moet hebben is:

-de mogelijkheid om eigen getypte text tijdens de film weer te geven.

-ik maak meestal videoclips, dus ik moet beelden afstemmen op de muziek. Ik moet dus makkelijk kunnen kijken tijdens het monteren of geluid en beeld nog goed loopt.

-Veel verschillende effecten en video overgangen.

En daarbij komt nog dat het programma niet te zwaar voor de pc moet zijn. Zoals bij Pinnacle begint het arme beestje helemaal te flippen ;).
 
als ik jouw was zou ik eerst een grotere hdd kopen bijv 80 of 120 gb met een cache van 8mb een 7200rmp.



brits
 
Pinnacle Studio 8 nog geupdate kan ook problemen geven ze hebben sommige bugs verholpen ik draai er mee zonder problemen.
 
Als je met effecten en video overgangen wilt werken dan is Adobe Premiere Pro evt. in combinatie met Adobe After effects, Adobe Illustrator en Adobe photoshop de voor de hand liggende keuze. Er hangt wel een behoorlijk prijskaartje aan en het kost veel tijd om het programma te begrijpen. Bij de lokale omroep hier in de buurt wordt gebruik gemaakt van Avid Xpress. Ik geloof dat het programma daar draait op een simpele Pentium 2 computertje.

Einstein.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan