Dvd2svcd

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelsior

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Berichten
1.458
Ik wil morgen een DVD gaan rippen.. dus ben ik naar wat goede guides gaan zoeken.. heb er 1 gevonden: http://www.xs4all.nl/~ronh/dv/dv.htm :D .. hier staat bij dat het ongeveer 8 uur gaat duren.. bij mij staat de teller op 39 uur.. tjah.. dat zal toch wel niet de bedoeling zijn.. ok de DVD is 177 minuten maarre zo overdreven lang zal het toch niet mogen duren ?

Ik ben uiterst tevreden over de reactie's op dit programma en de Previeuw die je aan het begin van het omzetten ziet.. maarre 38 uur is toch iets te veel van het goede ;) .. wie kan me helpen ? :thumb:
 
uh afhankelijk van snelheid van de pc en instellingen in dvd2svcd kan het inderdaad zolang gaan duren ja.
heb ooit eens een dvd geript met 4 x multipass enz ingesteld duurde ruim 40 uur maar dan heb je ook dvd kwaliteit op cdr ;)

zelf gebruik ik dvdX om naar svcd te rippen welke zeker vergelijkbare resultaten geeft als dvd2svcd maar stukken sneller is.

handleiding te vinden op een jouw bekende site :D
 
Ik heb dat ook overwogen en heb het ook weleens gedaan.. maar het is heel vaag » als iemand beweegt komen er allemaal vage strepen met zich mee.. net of het beeld te langzaam is .. maar zich toch wil verbeteren..


Maar als jij de juiste instellingen kan geven.. die lijden tot net zo'n goed resultaat als DVD2SVCD.. zou ik heel tevreden zijn ;), want je geeft in je tutorial niet echt spicifieke instellingen.. :confused:
 
instellingen van dvdx wijzig ik ook niet die laat ik lekker zo staan
terwijl ik toch snelle acties films rip hoor zoals bv blade 2 , 2 fast 2 furious ;) zijn nou geen films met langzme actie.
 
Tjah.. maarre volgens mij maakt DVD2SVCD wel optimaal gebruik van de mogelijkheden.. ik zou niet weten hoe je dat bij DVDx zou moeten instellen.. :confused:
 
dvdx werkt naar mijn idee met de standaard instellingen het beste voor svcd.
dvd2svcd zal er ongetwijfeld beter mee omgaan maar vergt veel meer tijd.
 
Sorry maar ik vind de beeldkwaliteit van een SVCD echt beneden maat.. een divX gaat daarentegen nog wel..

Maarjah DVD in de winkel is nog niet binne.. het rippen is dus ook een tijdje uitgesteld..
 
Geplaatst door excelsior
Sorry maar ik vind de beeldkwaliteit van een SVCD echt beneden maat

en je wilt wel met dvd2svcd gaan rippen ??? dat is ook svcd hoor.
 
Ik heb het in die zin over DVDx .. de verscheidene rips die ik geprobeerd lagen volgens mij niet op maximaal niveau.. :confused: .. daarom ga ik nu eens DVD2SVCD proberen.. ;)
 
Rip is klaar.. nu nog branden.. kwaliteit is wel aan de goede kant ja.. maarjah wat wil je voor 20 uur ;) .. dus voor herhaling vatbaar ? :confused:
 
ik blijf erbij dat dvdx ongeveer de zelfde kwaliteit kan halen hoor ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan