AVI laat zich niet coderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Berichten
2.402
Hallo,

Even een vraagje voor de AVI kenners onder ons...
Heb de DVD-rip van Finding Nemo (amerikaanse versie)
is een AVI (Mpeg layer 3) heb al de nederlandse ondertiteling maar ik vraag mij af of ik met bijv. Nero deze file kan kopieren met de ondertiteling erbij, dus dat het AVI formaat blijft behouden, maar dat het filmbestand dus voortaan afspeelt met de ondertiteling erbij... Is dit mogelijk ???

Heb al met allerlei andere programma's iets geprobeerd (Subsync, TPMGenc, AVI2Mpeg) maar deze schijnen het formaat AVI (Mpeglayer 3) niet te herkennen.

Terwijl mijn Windowsmediaplayer er geen moeite mee heeft...
Wie weet hiervoor een oplossing ??


Thanx,

Remy
 
Doe dit met virtualdub, kan je gelijk de subs in de avi meebakken, let wel op dat je de framerate van de subs aanpast aan de framerate van de film vanwege de synchronisatie, schrijf hem daarna gecomprimeerd weg als nieuwe avi.
Nero kan niet overweg met gecomprimeerde avi, je zal deze uiteindelijk moeten omzetten naar dvd, vcd of svcd om deze uiteindelijk te kunnen verwerken met nero.
Via doom9.org kan je allerlei handleidingen vinden.
 
Jackall,

ALs ik via Virtualdub mijn avi bestand open, komt ie met een foutmelding dat ik een Vfw codec moet hebben, maar die kan ik nergens vinden.
Heb ook al ge-googled, maar daar kom je helemaal geen wijs meer uit....

:confused:
 
ga hier eens rondneuzen in het forum en de links die er op staan kun je veel uit opsteken

succes
 
Tazman en Cat,

bedankt voor jullie aanvulling maar dit bleek helaas ook niet afdoende. Heb ondertussen wel een andere werkende oplossing gevonden en wel in ACE Mega codecs Pack. Is een idd een Mega bestand (49 Mb) maar hierin zitten werkelijk alle codecs en je kunt het op diverse manieren installeren, d.w.z. full install of custom setup. Als je de full install doet krijg je er ook een megabult aan andere software bij (misschien nutteloos) Maar met de custom install kun je precies aangeven wat je wil.

Het werkt nu allemaal, ook het coderen en converteren met TPMGenc enz. werken nu allemaal !!! :) :p

Dus voor andere die met hetzelfde probleem zitten zal ik de link hieronder even geven van dit ACE pakket..

ACE Mega codecs Pack

Veel suuk6,

Remy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan