van pc naar tv met marmitek

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandrav

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2001
Berichten
280
ik heb een marmitek gigavideo 50 waarmee je zowel muziek als films van je pc naar je stereo/tv kunt zenden.

muziek geen probleem dat werkt perfect alleen hoe krijg ik nou een film die op mijn pc staat te zien op tv???
 
Misschien een domme vraag, maar je hebt wel alles (goed) aangesloten?

Van Pc, mini-jack naar 2x tulp (wit of zwart en rood) beide in de Gigavideo Zender.
Van Pc, een gele tulp stekker van de composiet video uitgang op je pc naar naar de Gigavideo 50.

Aan de Tv kant Scart box met aansluiting voor composiet video (geel) en 2x tulp.
Scart box in de TV en andere aansluitingen aan de Gigavideo ontvanger.

N.b. met een tulp splitter kun je het geluid zowel naar de TV als je stereo laten gaan zonder stekkers te hoeven wisselen.

TV op video (scart-kanaal) zetten....

P.s. zorg er voor dat de gigavideo aan is (stroom krijgt) voordat je de PC aanzet.
Afhankelijk van het type monitor moet je de TV instellingen nog goed zetten, bij mijn ATI kaart doe ik dat door op de rechtermuisknop te drukken als ik links onder op het iccontje sta, bij andere grafische kaarten gaat dit mogelijk anders, bv in het Configuratie scherm en dat bij Beeldscherm.
Laat even weten wat voor een soort grafische kaart je hebt.

Heb je alleen een S-video uitgang (z'n ronde met 4 gaatjes, lijkt een beetje op een PS/2 aanluiting zoals van je toetenbord en muis, heb je een probeem, volgens mij werkt dat niet samen met je gigavideo.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan