Chello vs. adsl met huidige snelheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

marsmannetje

Meubilair
Lid geworden
31 dec 2000
Berichten
8.295
Ik heb op dit moment internet via Chello (de normale versie).

Op dit moment zijn de snelheden van ADSL al 2x verdubbeld.

Op dit moment geloof ik iets van 2048 kbs (256 KB/s)

Chelle normaal was toch iets van 700 kbs?

Zelf haal ik hooguit 600 kbs (en dan alleen op de officiele chello-test-sites).

Is het op dit moment aan te raden om over te stappen op ADSL?

Of maakt het weinig uit?

Graag ook een uitlegje waarom je dat vind.

Ik zit echt heel erg te twijfelen.

Gemiddeld zit ik nu tussen de 10 en 60 KB/s te downloaden. Ik vind dit veel te traag.

(snelheid bij Nu.nl, wat ik een redelijk snelle site vind)
 
Het ligt eraan hoe je internet wilt gaan gebruiken.. doe je het voor het downloaden.. of puur voor het surfen/chatten.. ?
 
downloaden en het normale internetten.
Dus allebei.

Voor het downloaden vind ik absolute snelheden niet het allerbelangrijkst (dat heeft geen haast).

Wanneer ik normaal aan het internetten ben, dan wil ik gewoon dat pagina's snel laden. Dat ik niet steeds moet wachten voordat de pagina geladen is.
 
Ik heb ook Chello.. maar inderdaad soms browst die erg langzaam.. en gaat het downloaden ook niet perfect.. ach ja en dat voor 50 euri..

Tjah als ik het voor het zeggen had.. dan had ik allang XS4all ;)
 
ehm nu hebben we al de hele avond telefoonstoring, dan ben ik toch wel weer even blij met kabelinternet (met adsl had ik naast telefoon ook geen internet gehad).

MAar ja.. hoe vaak komt zo'n storing voor|?
 
Chello classic is maximaal 187,5 kb/s per seconde (1500 nog wat kbits o.i.d geloof ik)

Adsl is tegenwoordig 1024 / 320 kbits maar dit wordt binnenkort als't goed is verdubbeld.. de download snelheid that is.

Als ik nu voor de keuze zou staan voor Chello of ADSL zou ik echt voor ADSL kiezen. Stabieler, over een tijdje sneller (de upload is sowieso stuk sneller) en goedkoper voor zover ik weet.
 
Kreeg net een mailtje van planet, dat mijn snelheid van 2048 naar 4096 gaat, upsnelheid blijf 640
ADSL-advanced abbo
Heb de laatste maand geen storing of downtime gehad

Groeten Oossie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan