tijd converteren met tmpgenc

Status
Niet open voor verdere reacties.

ribbetje

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Berichten
250
ik ben bezig een avi file aan het converteren naar een dvd pal(mpeg2) met TMPGenc, de film is 1U40 lang en mijn pc 750 mhz

kan het dat deze daar 25 uren zal overdoen
 
Is mogelijk ja. Helemaal als je ondertussen nog andere dingen doet op deze pc.
 
doe effe een tijdje nix en laat hem gewoon draaien. In het tijdvenstertje zal je waarschijnlijk zien dat de te verwachten tijd snel terugloopt. Maar lang duren zal het altijd.....
 
ben met niets anders bezig op deze pc maar er staat wel op het venstertje waar je de film ziet analyzing

of is dit normaal
 
Ik doe er ongeveer 6 á 7 uur over.
Pentium III 866mhz 384MB geheugen.
 
Je bent dus bezig met een 2pass hercodering met tmpg. Als je dit 1pass maakt, zal je zien dat het een stuk sneller gaat.
 
Geplaatst door Sarvo
Je bent dus bezig met een 2pass hercodering met tmpg. Als je dit 1pass maakt, zal je zien dat het een stuk sneller gaat.

Hee Sarvo, die termen (her)ken ik niet. Wat is het verschil tussen 1pass en 2 pass hercodering? Wat is dat precies?
 
Met 2pass coderen wordt het bestand eerst geanalyseerd en vervolgens omgezet naar mpeg, dit kun je instellen, zie voorbeeld bijlage. Dit duurt dus 2x zo lang als normaal...

attachment.php
 

Bijlagen

  • image1.jpg
    image1.jpg
    95,1 KB · Weergaven: 66
zet hem daar gewoon op "constant quality (CQ)" dan berekend ie en zet ie gelijk om naar mpeg.
anders gaat ie inderdaad eerst rekenen en daarna rekenen en omzetten.
voor de kwaliteit kan het soms wel eens voordelen hebben om een film 2 pass of zelfs 4 pass te laten doen.
hij rekend dan namelijk frame voor frame uit wat de beste bitrate is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan