geen dvd of cd-rom met media player

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bambam1

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2003
Berichten
12
Hallo,

Mijn windows media player 9 kan geen dvd of cd-rom met film meer afspelen. Ik krijg steeds dezelfde melding: In wmp is er een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak. Als ik op de play button druk, krijg ik volgende melding:

Kan momenteel geen dvd-video afspelen. Probeer het aantal weergegeven kleuren op de monitor te verminderen of de beeldschermresolutie te verlagen. Klik voor aanvullende oplossingen op Meer informatie om naar DVD-probleemoplossing te gaan.
Ik kan met Power DVD wel dvd's afspelen. Met interactual player kon ik eveneens geen dvd's afspelen. Ik kreeg dezelfde foutmelding. Deze player heb ik ondertussen al verwijderd.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Bedankt op voorhand.
 
Mogelijk een probleem met je intern geheugen.
 
Wat zijn de speccificaties van je systeem?
 
Verklaar je nader a.u.b. Ik ben een beginnende computergebruiker.
 
Wat voor computer heb je, met wat voor extra dingen erin en welk besturingssysteem gebruik je.
 
Ik heb een medion pc met 256mb ram geheugen, 120GB harde schijf, intel pentium 4 cpu 2,66Ghz met als besturingssysteem Windows XP Home Edition versie 2002
 
Wat voor videokaart heb je?

Heb je misschien de computer opnieuw geinstalleerd en de driver van de videokaart mogelijk nog niet geinstalleerd?
 
Ik heb naar mijn weten niks opnieuw geïnstalleerd. Waar zou ik die driver moeten vinden?

Kan het dat ik een nVidia GeForce 4 videokaart heb met 128mb ddr sdram heb. Dit staat in de papieren die ik ervan heb. Er staat nergens videokaart maar waarschijnlijk bedoel je dit wel.

Het is een vervelend probleem. Ik heb al op andere forums gepost ook maar daar weet niemand raad blijkbaar.
 
Doe je XPcd er eens in en kies voor de optie herstellen.
 
Als ik de cd van XP opstart krijg ik 4 mogelijkheden:

Windows XP installeren
Extra windows-onderdelen installeren
Andere taken uitvoeren
Systeemcompatibiliteit controleren

De optie herstellen vind ik niet terug. Is er misschien een andere benaming hiervoor of een andere opdracht?
Of moet ik hem gewoon opnieuw installeren?

Alvast bedankt voor de interesse.
 
Andere taken uitvoeren:

Een verbinding met een extern bureaublad instellen
Een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen
Bestanden en instellingen overzetten
Door deze cd-rom bladeren
De release-opmerkingen weergeven

Niet echt iets dat me kan helpen, denk ik.
 
Kies dan voor windows installereren.
Daarna komt de vraag of je wilt installeren of herstellen.
 
De certificate of authenticity code is niet geldig zegt de computer. Het is nochtans de code die achteraan op de computer staat. Ik kan dus niet verder in mijn installatie.
Vóór deze fase is nog geen vraag gekomen om te installeren of te herstellen. Dus ik denk dat ik dus wel voorbij die certificate of authenticity moet geraken.
 
Gaat om je windowsproduktcode.
Staat deze niet bij je CD in het doosje?

Achterop op je computer staat de code van je computer zelf.
 
"Kan deze dvd niet afspelen omdat er een probleem is opgetreden met de digitale kopieerbeveiliging."

Dit is de foutmelding die mijn computer mij geeft als ik met wmp één van de hoofdstukken van een dvd probeer af te spelen. De titel van de dvd zelf herkent hij ook niet. Er wordt onbekende dvd getoond i.p.v. de titel.
Kan je die kopieerbeveiliging zelf instellen of veranderen? Misschien ligt daar de oorzaak van het probleem.
 
Ik heb een codex (nimo codex) verwijderd onder software. Mijn cd-rom kan ik nu wel terug afspelen. Deze lagen blijkbaar in conflict. Mijn dvd's kan ik met wmplayer nog niet afspelen maar met powerdvd wel. Mijn probleem is dus voor het grootste deel opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan