DVD naar (S)VCD

Status
Niet open voor verdere reacties.

patje007

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2001
Berichten
397
ik heb een divx gedownload, met een framerate van 23 frames per seconde
maar pal is 25 frames en ntfs is 29.73 frames.
ik heb gister geprobeerd om om te zetten naar vcd, maar dan ging hij stotteren (denk ik) door de late framerate van de divx
hoe moet ik dit oplossen?
mvg, patrick
 
Dat zou ik ook wel es willen weten ja. (zelfde probleem)

Dat wordt zeker weer de film apart helemaal omzetten eerst? (geen zin in)
 
de video formaten zijn als volgt

PAL 25 fps
Pseudo PAL 29.97/59,94 fps
NTSC 29.97 fps
Pseudo NTSC 25/50 fps
FILM 23.976 fps
SECAM 25 fps

als je de divx met een framerate van 23 frames hebt en je gebruikt tmpgencoder om te converteren dan zit er een template in waar bij staat videocd( NTSCFilm) of super videocd (NTSCFilm)
als je deze template gebruikt met dit soort files zou hij niet moeten happeren.
 
Geplaatst door tazman
de video formaten zijn als volgt

PAL 25 fps
Pseudo PAL 29.97/59,94 fps
NTSC 29.97 fps
Pseudo NTSC 25/50 fps
FILM 23.976 fps
SECAM 25 fps

als je de divx met een framerate van 23 frames hebt en je gebruikt tmpgencoder om te converteren dan zit er een template in waar bij staat videocd( NTSCFilm) of super videocd (NTSCFilm)
als je deze template gebruikt met dit soort files zou hij niet moeten happeren.

Ja, maar in mijn geval speelt de dvd-speler em dan helemaal niet af op één of andere manier. Dan dus wel als VCD en niet als SVCD gemaakt.
 
speelt je dvd speler uberhaubt wel NTSC dan ?? er zijn ook dvd spelers die moeite hebben met NTSC of daadwerkelijk alleen maar PAL afspelen ???

anders kies je voor video cd (NTSCFilm) heb je gewoon vcd maar als NTSC.
 
Et gaat om een Panasonic SC-HT80. Persoonlijk echt een k l o t e-ding en een miskoop. Maar ja, me ouders willen geen andere eerst.

Wat was ook alweer die site met al die spelers waarvan je kon zien wat de mogelijkheden waren?

Ik weet van deze speler dat ie geen SVCD aankan. Heb wel es geprobeerd een 23FPS-DivX-film om te zetten naar VCD(NTSC) (vanwege die schokjes dus), maar destijds kreeg ik steeds de melding ''No Play''.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan