Draadloos Netwerk.. Help???

Status
Niet open voor verdere reacties.

spunky

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2003
Berichten
1
Hoi
Ik heb hier totaal geen verstand van, maar ik zou graag een draadloos netwerk op 2 computers aansluiten (een daarvan is redelijk oud).
Nu lees ik steeds dat je netwerkkaarten of adapters (?) nodig hebt en een router of accespoint nodig hebt... Wat is het verschil tussen een router en een accespoint?
En wat is aan te raden? (ik wil alleen (kabel-)internet en misschien nog een printer delen, de 2e computer staat een verdieping hoger dan de andere en wil ook niet dat ik de ene computer eerst aan moet zetten voordat ik met de andere op internet kan...)
Hoe duur kom ik dan ongeveer uit?
Kan iemand me helpen aub???
Groetjes, Mona
 
Laatst bewerkt:
Het verschil tussen de router en het accesspoint is ... dat de router eigenlijk dubbelop is ... een router en een accesspoint .. en een accesspoint alleen toegang tot het netwerk biedt. Dus met de ouderwetse draadjes .. een switch ;)

Omdat je niet allebei de computers aan wilt hebben als je gaat internetten .. ben je genoodzaakt een router te kopen.
Als ik dan bij mycom voor je kijk .. naar 54 mbit .. dus nog redelijk snel .. kost de router 89 eurootjes .. en 2 kaartjes voor je computer (PCI dus insteekkaarten) ieder 59 euro.

Is ook nog 11 mbit ... is goedkoper .. maar langzamer ...

Dus kijk eerst eens in je portemonnee ... dan kunnen er vast wel mensen apparatuur aanraden die bij je budget past :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan