divx codec voor film?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lukev3

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Berichten
561
hallo,

Ik heb een divx film en om die te bekijken moet ik volgens de readme de volgende programma's installeren:

codex downloaden > xvid > divx pro 5 III

en
nimosobuild9beta10

Ik weet vrij weinig van Divx en alle codecs die daar voor zijn, misschien kan iemand mij kan toelichten wat ik moet downloaden om deze film te bekijken?

Alvast bedankt,

Luke
 
bedankt voor de snelle reactie, ik heb deze programma's nu op mijn computer staan, maar wat kan ik met al die programma's en welke moet ik gebruiken om een divx film te kijken??

Luke
 
Welke programma's bedoel je? Codecs zijn niet echt programma's. Je hoeft er ook in feite niets mee te doen, ze hoeven alleen maar op je pc te staan. Voor het afspelen van een film gebruik je dan één of andere player, bijv. de gratis BS Player: http://www.bsplayer.org/ Heb je de juiste codecs, dan zouden de films goed afgespeeld moeten worden.
 
Een simpel scannetje met Gspot zegt genoeg.. die codecpakken zijn wel leuk en goed.. maar als je al andere codecs heb geinstalleerd op je pc kan het voorkomen dat die het niet doet.. :confused:
 
Geplaatst door excelsior
Een simpel scannetje met Gspot zegt genoeg.. die codecpakken zijn wel leuk en goed.. maar als je al andere codecs heb geinstalleerd op je pc kan het voorkomen dat die het niet doet.. :confused:

Ace Mega Codecs Pack is juist een aanrader omdat bij installatie daarvan de al aanwezige codecs worden verwijderd zodat zich geen conflicten zullen voordoen.

Werkt bovendien perfect. Ik heb sinds de installatie van dit pakket nooit meer meegemaakt dat een film niet of niet goed werd afgespeeld.
 
kan ik het ook gewoon afspelen met divx en dan gewoon de laatste codec instaleren? Zo ja waar kan ik de laatste codecs dan vandaan halen??

Er zit trouwens ook een ondertitelings file bij de film hoe krijg ik die onder de film??
 
Geplaatst door buffy


Ace Mega Codecs Pack is juist een aanrader omdat bij installatie daarvan de al aanwezige codecs worden verwijderd zodat zich geen conflicten zullen voordoen.

Werkt bovendien perfect. Ik heb sinds de installatie van dit pakket nooit meer meegemaakt dat een film niet of niet goed werd afgespeeld.

Wat de andere een aanrader vind.. vind de andere weer niet.. (en dat is maar goed ook)
 
kan ik het ook gewoon afspelen met divx en dan gewoon de laatste codec instaleren? Zo ja waar kan ik de laatste codecs dan vandaan halen??

Er zit trouwens ook een ondertitelings file bij de film hoe krijg ik die onder de film??


DivX Player bedoel je? Ja hoor, dat moet ook wel lukken. Met Windows Media Player kan het desnoods ook wel. Of je in die programma's een los ondertitelingsbestand mee kunt afspelen weet ik niet; in BS Player kan dat wel.

Wat die laatste codecs betreft: je had toch dat pakket van Ace gedownload, of begrijp ik je nu verkeerd?

Probeer nu gewoon maar even de film af te spelen. Lukt het niet of niet goed, dan kun je altijd nog even met behulp van GSpot kijken welke codec je precies nodig hebt: http://www.headbands.com/gspot/
 
Laatst bewerkt:
okee heel erg bedankt allemaal de film doet het nu, alleen de ondertitel nog niet maar dat gaat ook nog wel goed komen!

Groeten Luke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan