Maar 16 kleuren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

reevdog

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2003
Berichten
54
Ik heb zonet mijn windows weer opnieuw geinstalleerd, maar hij geeft aan dat ik maar 16 kleuren zou hebben. Dit klopt naar mijn idee niet , want hiervoor (voor de format) was alles oke?
 
JE zal de driver van je videokaart moeten installeren.

Als je niet weet wat voor 1 het er is download dan aida32

Ditm proggie verteld je wat er zich in de pc bevindt
 
na het opstarten van Aida32 op icoontje (of verkennerstructuur) "beeldscherm" klikken en daarna op "pci / agp video"
 
Dat durf ik je zo niet te zeggen, misschien iemand anders wel. Onlangs de boel geformatteerd dus ik heb het er niet meer opstaan maar neus even rond het wijst zoch vanzelf wel.


Ik bedoel maar :)
 
Laatst bewerkt:
hm, ik heb dus de intel i752 die nergens meer te vinden is op internet !

kan ik ook iets anders doen?
 
wat moet ik verder met dit gedownloade bestand doen ( ben beetje beginner? )
 
het is een "zipper" dus je zal 'm moeten unzippen m.b.v. het programma Winzip.

Als 'ie unzipt is, dan is het even afhankelijk van het feit wat er allemaal ge-unzipt is. Staat er een setup.exe of een (ander) .exe bestand bij dat moet je dat dubbelklikken.

Staat dat er niet bij, maar staan er bestanden zoals bijv. .inf of .dll, dan zal je naar het "hardwarescherm" moeten gaan, vervolgens naar je video adapter en vervolgens kiezen voor nieuw / bijwerken stuurprogramma.

In een vervolgschermpje zal je dan de map moeten aangeven waar Windows de nieuwere drivers kan vinden. (de ge-unzipte)
 
Laatst bewerkt:
ik heb het ge-win-zipt, alleen nu krijg ik als melding, als ik op install.exe dubbelklik:

----------------


ik heb de setup gedraaid, alleen zegt hij: There was no Grapich card installed on youre system
 
Laatst bewerkt:
WAT zegt het apparaatbeheer van je videokaart ? Staat er een rood kruis en / of een uitroepteken voor ? (Kan bijna niet anders, maar toch ff voor de zekerheid de vraag gesteld..........)

Ga op de naam van de kaart staan (in apparaatbeheer), rechtsklik en kies voor verwijderen / installatie ongedaan maken.

Vervolgens de machine opnieuw opstarten. Wat gebeurt er? "Pikt" Windows de kaart opnieuw op met de mededeling "nieuwe hardware" gevonden en gaat het dan mis met de isntallatie van de '98 drivers (omdat die er mogelijk niet zijn....?)

DAN PAS :

de machine wederom opnieuw opstarten maar dan in de DOS modus en dan nog eens die install.exe "runnen".

Een install.exe is veelal voor DOS omgevingen geschreven, een setup.exe voor Windowsomgevingen.

Als je dan NOG dezelfde boodschappen krijgt dan ben ik bang dat ik even moet passen...................
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan