Reparatie playstation 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

HAMMAR

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
Berichten
894
Iemand verstand hier van Playstation 2 hardware of er wel eens "in gesleuteld" ??

HAMMAR
 
Ik raad het je in ieder geval af. Kans is groot dat je per ongeluk iets stuk maakt.
 
Ik heb 't al gedaan hoor en het is nog gelukt ook!
Ik vroeg me alleen af of er nog meer mensen hier waren om wat ervaringen uit te wisselen.

HAMMAR
 
Da's een heel verhaal, ik zal proberen het te vertellen.
Het ding startte iederekeer ratelend op en laadde de spellen niet goed.
Apparaat opengeschroefd, bij de laser begonnen. De laser deed het nog en ook de motor die de disk ronddraaid dus dat was het in ieder geval niet!
Het probleem bleek 'm te zitten in de aandrijving van het sleetje waarop de laser gemonteerd is.
Dat sleetje wordt heen en weer getransporteerd door een motortje met een lang schroefspindeltje. Aan het sleetje zit een kuntstof hoekplaatje met een nokje gemonteerd, dat nokje loopt weer in de spoed van het schroefspindeltje.

Het sleetje stond waarschijnlijk tijdends het openen van de cd lade op een verkeerde plaats waardoor de motor van het schroefspindeltje uit alle macht probeerde het sleetje met de laser naar de uitgangspositie te transporteren. Het sleetje echter liet zich op de een of andere manier niet verplaatsen waardoor het nokje steeds uit het schroefspindeltje werd gedrukt wat weer een ratelend geluid ten gevolge had!
Kan jij het nog volgen??

Nou, in iedergeval een beetje aan gerommeld, een beetje gesmeerd en hoepla, draaien met die hap!!

HAMMAR
 
Hallo allen,

Nog even terugkomend op dit topic, hebben jullie gisterenavond het consumentenprogramma RADAR gezien van de TROS??
Zo te zien was ik niet de enige met problemen met de Playstation 2.

Wat ik eerder beschreef is nu goed met foto's te zien op de site van www.trosradar.nl.

Voor wie er wat aan heeft.

HAMMAR
 
Vvvvvvvveeeeeeeeetttttttttt

Ik had precies dat probleem van die onleesbare schijf, maar dankzij de link naar die doe-het-zelf-ps2-schoonmaker bij tros radar durfde ik hem nu toch open te maken en schoon te maken. Loopt weer als een zonnetje! Was wel even spannend, vooral het terug in elkaar zetten, maar errug cool dat ie het weer doet. Geen verkeerd idee om zomaar even wat ervaringen te willen delen, Hammar, spaart mij weer 199 euro, hahaha.

groeten, Arno
 
doe er je voordeel mee!

graag gedaan trouwens.

HAMMAR
 
probleem met playstation 2

Hoi,
Kan iemand mij helpen?
Mijn playstation 2 maakt opeens van een op de andere dag een rattelend geluid.
Als ik het naar Sony stuur kost het mij enorm.
Ik hoop dat er iemand is die mij stapsgewijs kan helpen.
gr
shaan
 
@shaan,

welkom op Helpmij.:)

Het lijkt me beter dat je even een eigen vraag aanmaakt over je probleem. Je zit nu bij iemand anders zijn/haar vraag. Daarbij stamt deze uit 2003.

Wordt waarschijnlijk gesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan