problemen skvcd

Status
Niet open voor verdere reacties.

foxpower

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2003
Berichten
48
Ik heb dus de film swat dat een 2 avi files was samengevoegd. Dat gaat allemaal goed. Maar als ik heb laad in Gspot geeft hij aan dat de audio codec niet is geinstalleerd. Het is Ac3 geluid. Maar als ik het afspeel dan hoor ik wel geluid. Waar kan ik die codec vinden :
ac3 (0x2000) "Dolby Laboratories, Inc"

Ik heb dan wel het geluid gescheiden van de film en er een wav file van gemaakt. Maar als ik in Tempg encoder de Skvcd template laad dan springt hij over naar "only video". Ik had dan begrepen dat je het vinkje moest doen bij audio+video. Ik dacht dat dat de goede oplossing was maar het wav bestand is even groot als de film wordt die film dan niet 2 keer zo groot? dus 1.35 gig *2?

IK hoop dat jullie met kunnen helpen ik voeg ook wel een bijlage toe van wat gspot allemaal heeft gevonden.

met vriendlijke groet
foxmannetje
 

Bijlagen

  • gspot.jpg
    gspot.jpg
    75,9 KB · Weergaven: 30
als je het geluid gescheiden van de film hebt zou je dus ook beide in moeten laden in tmpgencoder.

onder video source je film en onder audio source je wav file.
dan kies je voor de template ksvcd en zorg je dat er na het kiezen systeem video+audio aangevinkt staat.

Het file wordt niet 2x zo groot omdat tmpg audio en video weer samenvoegt tot 1 file.
 
Ok dat dacht ik al ja.

Maar dan heb ik nog een vraag.
Welke avi moet ik dan laden in virtualdub als ik de ondertiteling wil maken en dus een .vdr bestand van maak. Want ik laad daar de gewone avi en die bevat nog gewoon geluid. Is dat zo goed?


Kwam er net achter dat ik niet het geluid heb geschieden maar ik had van ac3 geluid wave geluid gemaakt. Hoe moet het dan precies gebeuren bij virtualdub? gewoon de avi file laden?


Met vriendelijke groet
foxmannetje
 
Laatst bewerkt:
wat ik zelf altijd doe is de film decompressen met decompress wat bij avi2mpeg zit.

kijk eens op http://www.helpmij.nl/leden/tazman daar vindt je onder handige zaken avi2mpeg.

als je daar de film inlaad en decompress laat uitvoeren krijg je een file met de extensie pcm_avi als je dat in virtualdub laad en dan gaat werken met frameserv enz zou het goed moeten gaan.
 
Ja dat had ik ook gedaan.
Maar het probleem is dan dat het bestand groter wordt en dus niet meer op 1 cd past.
 
als het avi al zoals Gspot aangeeft 1,3 GB is dan zul je hem met ksvcd ook nooit op 1 cd krijgen.
je zult hem dan later toch nog in 2 delen moeten maken.
zou je er een gewone svcd van maken dan kom je al gauw richting 3 cd's
 
Het is uiteindelijk toch gelukt en het bestand is 806 mb groot geworden met goede kwaliteit.

Maar nu heb ik weer een ander probleem. Ik wil het op een 800 mb cd branden overburn en alles aangezet. Maar als ik disc info doe dan geeft hij aan dat het medium maar 703 mb groot is terwijl het echt een 800 mb cd is. Ik heb het dus 1 keer gebrand maar het paste dus niet.

Wat moet ik dan anders instellen bij nero, of ligt het aan de cd? Het is van mmore. En ik heb de Nec CD-RW 9100A.

Met vriendelijke groet,
foxpower
 
zet de overburn functie eens naar 90 min als je 800 mb cd;s gebruikt.
 
Dat heb ik gedaan maar dan laat hij nog steeds bij discinfo 703 mb zien
 
em hij wil hem dan alsnog niet branden ?? omdersteunt je brander wel overburn?
 
en wat geeft nero aan als je naar recorder en dan recoder kiezen gaat ??

als nero overburn ondersteunt dan zou ie het normaal moeten branden maar er zijn heel veel branders die een 800 mb cd gewoon niet ondersteunen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan