Avi file naar dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Limbo

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2000
Berichten
182
Ik heb een vraagje omtrent het branden van een DVD.
Ik heb een NEC 1300 DVD brander.
Als ik een film download en wil branden met Nero 5.5.10.13 duurt dit behoorlijk lang en krijg ik opeens een melding dat dit niet kan. Voeg logbestand toe.
Moet ik deze film misschien eerst coverteren en zo ja met welk programma moet ik dit dan doen ?
Lukt het vervolgens wel om deze DVD te branden of moet ik dat bv doen met NeroVision express?

Systeem informatie : Pentium 4, 2,8 Ghz, 521 Mb geheugen, Geforce Ti 4200, 120 Gb harddisc, Nec 1300-A


Limbo
 

Bijlagen

  • log.txt
    5,9 KB · Weergaven: 55
Het omzetten met nero is toch al af te raden in je log is te zien dat het hier om een avi file gaat.
het beste kun je dan omzetten met tmpgencoder en daarna kun je evt zelf naar echte dvd files gaan zolas vob enz.

kijk eens op http://wintips.filmt.nl voor een uitleg van tmpg encoder.
het beste is het om het avi file eerst te decompressen met decompress wat zit bij avi2mpeg dit kun je vinden op http://www.helpmij.nl/leden/tazman onder het kopje handige zaken.
Het file wat je na decompress overhoud krijgt de extensie pcm_avi als je daarmee aan de slag gaat in tmpgencoder enz moet het lukken.
 
Nec 1300-a

Hallo Ron,

Bedankt voor de tip. Ik heb inmiddels TMPG Encoder gebruikt en de Avi -files omgezet naar MPEG. Kan ik deze nu branden met Nero Express of moet ik deze met Nero Vision Express branden? Of is het beter dit te doen met bv Ulead DVD Moviefactory 2?
In de handleiding van TMPG Encoder staat ook beschreven, dat je het onstane MPEG-file in 2-en kan hakken, waarvoor is dit, of is het misschien bedoeld als de film uit 2 cd's bestaat?

Groetjes,
Limbo
 
Het in 2 stukken hakken kan handig zijn als de film dusdanig groot geworden is dat je hem op 2 cd,s moet gaan zetten.
aangezien je een dvd brander hebt zou ik hem lekker heel laten en hem zelf met tmpg dvdauthor als echte dvd maken.

het branden doe ik zelf altijd met nero.
 
DVD branden

Hallo Tazman,

Hen nu een bestand gekregen dat heet imbt-xvid-naam film_pcm.
Als ik nu naar Nero ga adviseerd me deze dat ik dit met Nero Vision EXpress moet doen. Ik kan dan kan iki kiezen burn video to en dan kan ik niet DVD kiezen , maar bv SVCD. Als ik SVCD kies zie ik onder 650 Mb staan en als ik dan brand en kies DVD NEC 1300 gaat het toch fout en krijg ik weer bovestaand fout-log.
Wat doe ik fout, of is er iets mismet mijn DVD-brander. Gewone CD kan ik wel gewoon branden, alleen een film op DVD lukt me niet.

Limbo
 
Dat imbt-xvid-naam film_pcm file is gewoon nog een avi neem ik aan ??
of heb je die al omgezet naar vcd of svcd met tmpgecoder.
als je dat imbt-xvid-naam film_pcm.avi omzet met tmpgencoder naar een dvd geschikt formaat ( dvd template in tmpg) en er daarna met tmpg dvd author dvd files van laat maken kan het bijna niet fout gaan.
heb nu zelf sinds gisteren de nec 1300a er in zitten en ding werkt gewoon perfect.
Ik moet wel zeggen ik heb nog niet geprobeerd een svcd op een dvd te zetten maar dat ga ik ook niet doen ook beetje zonde om 650 mb op een dvd te gaan zetten.
 
Hallo Tazman,

Je bedoelt bij TMPG onder template DVD(NTSC).mcf ?
en hoe kies ik dan in TMPG DVD author ?
Ik wil een gedownloade film (AVI-file) in zijn geheel branden naar een DVD, en die is bv 4Gb, maar volgens mij kan dat niet met Nero.

Limbo
 
je laat door tmpgencoder een mpeg file aanmaken wat geschikt is om op dvd te zetten ( dmv die dvd template ) daarna open en je dvd author en doe je dat mpeg file inladen via add file.
volg de schermpjes enz en klik als laatst op backup geen een bestemming op en klik oke.

dvd author maakt er dan vob , ifo enz van die kun je daar weer branden met nero en klaar is je dvd
 
Hallo Tazman,

Heb het een en ander geprobeerd met TMPG Author en het lijkt te lukken, moet het programma nog eens goed onder de loep nemen.
Bedankt voor de tips !

Limbo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan