codec en film kijken????????

Status
Niet open voor verdere reacties.

syl

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2000
Berichten
44
Heyyy,

Heb hier een aantal berichtjes zitten lezen over wel geluid maar geen beeld en codec en ook van die sites zowat alles gedownload en geinstalleerd maar werkt nog steeds niet. Heb zelfs de mediaplayer er opnieuw opgezet maar helemaal nixie, nada, noppes.

Eigenlijk heb ik twee verschillende bestanden waar ik problemen mee heb:

.wmv (windows mediaplayer)
en
.avi alleen hier is het vreemde dat ie het ene .avi filmpje wel speelt met beeld en geluid en het andere niet. Dus kan niet helemaal volgen wat hier het probleem van is.
Ik heb via Gspot gekeken en dan zegt ie dat ik de volgende dingen mis:

1e
- - ** Problem ** ** File Missing: C:\WINDOWS\System32\FILTER.AX
DSH 4CC VPVid
DSH Friendly Name NVVPE
DSH Driver or Wrapper C:\WINDOWS\System32\FILTER.AX
DSH DirectShow CLSID {F50B3F10-19C4-11CF-AA9A-02608C9BABA2}
REG Additional Media Type 01 MEDIASUBTYPE_VPVideo

2e
- - ** Problem ** ** Unknown VFW Driver file missing
DSH 4CC RUD0
DSH Friendly Name Rududu Encoder ver 0
DSH Driver or Wrapper C:\WINDOWS\System32\qcap.dll
DSH DirectShow CLSID CLSID_AVICo {D76E2820-1563-11CF-AC98-00AA004C0FA9}
VFW Name Rududu Encoder
VFW Description Rududu Encoder ver 0

3e
- - ** Problem ** ** Unknown VFW Driver file missing
DSH 4CC VIFP
DSH Friendly Name VFAPI Reader Codec 1.05
DSH Driver or Wrapper C:\WINDOWS\System32\qcap.dll
DSH DirectShow CLSID CLSID_AVICo {D76E2820-1563-11CF-AC98-00AA004C0FA9}
VFW Name VFAPI
VFW Description VFAPI Reader Codec 1.05


Kan het hier aan liggen of heb ik gewoon een ander probleem. Ik heb zowat alle players die er zijn maar bij geen enkele player doet ie het goed.
 
met gspot...welke codec geeftie bij "video" (rechtsbovenin) aan? die moet je dan ff installeren :thumb:
 
Voor als je het nog niet wist.. een screenshot maak je met Print Screen .. naast F12 ;), je opent Paint, typ CTRL+V en pardoes daar staat je screenshot, nu nog even opslaan en je kan hem plaatsen als bijlage..

Ik zeg het maar alvast, omdat meer mensen er moeite mee hebben :confused:
 
whoopsie

Sorry, even niet in de gaten gehouden hoe groot ie was. Komt ie nogmaals. Voor de goede orde meer als dit krijg ik niet te zien, dus op de vraag wat er rechtsboven komt te staan kan ik geen antwoord geven want dat blijft leeg.
Ik kom aan die drie dingen als ik op view installed codecs klik krijg je de lijst waar die drie tussen staan.

Greetz me
 

Bijlagen

  • screenshot.jpg
    screenshot.jpg
    62,3 KB · Weergaven: 30
we bedoelden eigenlijk een screenshotje van GSpot, waarin je de film ingeladen hebt...zodat je alle gegevens ziet, dan kunnen wij er ook nog wat mee... :rolleyes:
 
hier staat onderdaad niets in :confused: doe de film eens in G-spot laden en dan de screenshot hier plaatsen.
 
1e keer

Ik zet er twee screenshots neer. Eentje is een .wmv filmpje en de andere een .avi filmpje.

Bij .wmv geeft ie n/a aan en bij .avi wel iets.

Had ff het screenshot verkeerd begrepen, tja blondt he hahahahaha

en de grotere films krijg ik niet ingeladen in Gspot want dan gaat het progje helemaal hangen.

ps. De eerste is de .wmv
 

Bijlagen

  • screenshot.jpg
    screenshot.jpg
    77,5 KB · Weergaven: 25
2e

En dit is het andere filmpje.
 

Bijlagen

  • screenshot avi.jpg
    screenshot avi.jpg
    83,9 KB · Weergaven: 33
download en installeer evt het ACE mega pack eens
te vinden via www.helpmij.nl/leden/tazman onder codecs.
in het ace mage pack zitten eigenlijk alle codec die nodig zijn en het voordeel van het ace pack is het deinstaleerd eerst de oude codec dat de kans op conflicten heel klein is.
het venster met virusscan wat verschijnt tijdens installatie kun je gewoon sluiten ( anders duurt het lang ) heeft geen toegevoegde waarde als je al een virusscanner hebt draaien.
 
gedaan

Deze had ik al een keer erop gezet. Trouwens de link op je site werkt niet. Was ik gisteren ook al op aan het neuzen geweest :)

Heb hem nu wederom geinstalleerd onder de prof. instal (gisteren onder custom) maar het probleem blijft hetzelfde. Wel geluid geen beeld.

Zou het dan toch aan mijn videokaart liggen??? Alleen mijn spellen enz. lopen allemaal wel goed en heb ik grafisch geen problemen mee. (zit een NVIDIA GeForce4 Ti 4200 kaart in)
 
Re: gedaan

Geplaatst door syl
Deze had ik al een keer erop gezet. Trouwens de link op je site werkt niet. Was ik gisteren ook al op aan het neuzen geweest :)

Heb hem nu wederom geinstalleerd onder de prof. instal (gisteren onder custom) maar het probleem blijft hetzelfde. Wel geluid geen beeld.

Zou het dan toch aan mijn videokaart liggen??? Alleen mijn spellen enz. lopen allemaal wel goed en heb ik grafisch geen problemen mee. (zit een NVIDIA GeForce4 Ti 4200 kaart in)
het zal m niet aan je videokaart liggen, eerder aan de film... ;)
 
Heb de link op mijn site gelijk aangepast ;) het kan ook nog eens zo zijn dat de filmpje gewon corrupt zijn
 
ooooh

Als het aan het filmpje ligt is het wel maf, want dat filmpje wat ik er in heb gezet is van vorig jaar op Texel. Heb dit altijd kunnen bekijken tot nu. (dat is die .avi). Dat ander filmpje die .wmv heb ik gisteren van een vriend gekregen en die kan het bij hem op zijn pc gewoon bekijken.

Heb het probleem ook met al mijn filmpjes die ik voorheen wel gewoon kon bekijken.
Strange he.
Hoop dat het op te lossen valt.

Greetz
 
Ik heb alle players die er maar zijn geloof ik, maar op geen enkele player doen ze het
 
Geplaatst door syl
Ik heb alle players die er maar zijn geloof ik, maar op geen enkele player doen ze het

ja ik kan niet meer zeggen dat het echt een codec probleem is.
misschien een update naar windows mediaplayer 9 ?
 
Zelfs die heb ik er al op zitten hahahaha. Weet het zelf ook echt niet meer waar het aan kan liggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan