ac3 audio.

Status
Niet open voor verdere reacties.

khk464

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Berichten
1.154
Beste medehelpers, ik heb een film op de pc staan en heb alleen beeld. Volgens Gspot is het geluid ac3 (0x2000) "Dolby Laboratories, Inc , nu heb ik hier met de zoekfunctie op de site van tazman onder codecs een ac3 decoder codecs gevonden. Dit gedownload, uitgepakt en op hd geplaatst. Nu krijg ik met Gspot de melding dat er geen codecs geinstlleerd is. Wel geeft hij in DirectshowRender aan dat alles in orde is. Ik doe er een screenshot bij.
Als ik via start, programma's, ac3filter naar ac3filter config, ga dan krijg ik de melding dat hij rundll32 niet kan vinden.

Doe ik iets fout of is er nog een instelling?

Groetjes
attachment.php
 

Bijlagen

  • gspot tora, tora, tora.doc
    40 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Hoi, ondertussen heb ik al wel geluid als de film met windows mediaspeler wordt bekeken, maar nog niet in divx.

Groetjes
 
Heb je al codecs en/of codec packs geinstalleerd?
Als je losse codec hebt geinstalleerd moet je waarschijnlijk nog de ac3filter toevoegen
http://ac3filter.sourceforge.net/

Ook wil ik je een betere mediaplaer aanraden dan WMP, zoomplayer bv.

PS.Niet idereen heeft word geinstalleerd staan;)
 
Hoi @temptation, sorry voor de late reactie maar ik krijg bijna geen mailtjes meer wanneer er een antwoord is dus moet ik regelmatig gaan kijken.
Ik heb jou ac3filter geinstalleerd en nu kan ik wel in ac3filterconfig komen, dus er is verbetering maar nog steeds geen piep. Waarschijnlijk een instelling in divx of in acc3 zelf? Nu heb ik al een beetje zitten prutsen maar nog geen resultaat.
Je heb gelijk over word, nog niet bij stilgestaan zal in't vervolg maar als jpg opslaan, dat krijgt inderdaad iedereen open. Bedankt voor de tip.:thumb:

Groetjes
 
Geen piepies, das vreemd...
Welke codecs heb je nog meer geinstalleerd dan?

Ik heb zelf deze guide gebruikt en kan alles afspelen wat ik wil, misschien kom je hier wat tegen om het op te lossen...

Of als je het makkelijkker wilt/niet uit komt,
gewoon ace megacodec pack of SLD codec pack installeren. Werkt altijd.
 
Ik heb verschillende codecs geinstalleerd, kan ik nu die ace megacodec pack nog installeren zonder iets te verwijderen?

Groetjes
 
Geplaatst door khk464
Ik heb verschillende codecs geinstalleerd, kan ik nu die ace megacodec pack nog installeren zonder iets te verwijderen?

Groetjes

nope, dat is de goden verzoeken... (das ook gelijk het grote nadeel van zo'n pack)
Eerst de boel verwijderen via de meegeleverde uninstall, en ik zou voor de zekerheid de remover in de setup van ace mega codec pack ook even draaien.
 
Zoiets had ik verwacht. Bedankt voor de info, dit weekend zal ik er geen tijd voor hebben dus zal ik de vraag als opgelost zetten. Moest het me volgende week ofzo niet lukken dan hoor je het wel.

Bedankt voor de hulp, want van codecsen enzo heb ik nog niet veel kaas gegeten. Ik ga in ieder geval die guide die je opgaf eens uitspitten.

Groetjes, Ludo.
 
Bedankt voor het meedenken, ik heb vandaag mijn divx speler geupdate en voila ook daar geluid. Dus de codex is in orde.

Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan