Pinacle Studio 8 pakt de camera niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
766
Hoi,
Ik heb een jaartje geleden een best wel toen dure videokaart gekocht, namelijk de Nvidia Gforce 4 Ti 4600 en die heeft een video in .
Als ik nu mijn analoge sony videocamera daarop aansluit, dan wordt deze door meerdere andere programma's herkend, maar de dure Pinacle studio 8 software krijgt het niet voor elkaar om de camera te vinden.

Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn, want met pinacle studio 8 kan je wel lekker veel extra's doen en zou ik er graag mee kunnen werken.

Alvast erg bedankt voor je reactie.

groeten Barney
 
Capture drivers

Als je de capture drivers hebt geïstalleerd, moet hij het volgens mij doen, bij mij deed hij het.

Wel kan het zijn als je de video kaart hebt verwisseld, dat pinnacle nog steeds naar je oude kaart staat te gluren.

Gewoon Pinnacle opnieuw instaleren en hij moet het weer doen.

Eric.
 
bedankt voor je snelle reactie Eric, maar heb jij een specifieke pinnacle capture kaart ( die doet het immers altijd wel ) of ook een andere videokaart met video in.

groeten Barney
 
Creative 3 D Blaster, maar dat is Nvidia.

Heeft die kaart van jou ook TV ??
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor de late reactie, maar ik krijg al een hele poos geen bericht meer, als er een reactie op mijn vraag is gekomen, ik heb de site hierover al gemaild maar geen antwoord terug gehad.

IK heb geen tv-in in de kaart zitten, werk jij met jou videokaart ook met een analoge camera en deed pinnacle 8 het wel bij jou dan ?

Barney
 
Video

Hallo,

Ik kreeg van je laaste toeving geen bericht, het is dat ik zelf eens keek of jij nog wat gepost had.

Mijn kaart heeft S-Video en composite in.
Heb alleen S-Video gebruikt en dat werkte goed. Ik had als bron geen camera maar een video recorder.

Waar heb jij je drivers vandaan (WDM)

Eric.

Deze communicatie verloop sneller als je me hier mailt.

Eric.
 
Analoge camera

Pinnacle maakt hele dure, erg domme software.
Voor het gebruik van een analoge camera moet je eerst je firewire driver uitzetten,
Configuratie-Systeem-Hardware-Appraatbeheer-1394 Net adapter-uitschakelen.

Achter in de gebruiksaanwijzing staat hierover ergens een bedekte hint voor W98.

Voor dit soort bruikbare kolder moet je op de Pinnacle Forums zijn. Dat kost je slechts vele uren spitten, want die site deugt ook niet.

Een krachtige tip:
Begin met een DVD+RW schijf, want anders kan je de eerste vijf DVD's weggooien.

Je staat op het punt met de grootste ellende uit je digitale leven te beginnen. Als je volhardt is er een kans dat je er bruikbare DVD's uitkrijgt.

In de gebruiksaanwijzing vindt je daar niets over, wel heel veel over prachtige nutteloosheden.

Succes!
 
Sorry voor mijn late antwoord, maar krijg nog steeds geen email als er antwoord binnen is gekomen.

IK ga vandaag pinnacle weer is installeren en zal doen wat je vertelde, ik laat je weten of mijn camera nu wel gedetecteerd word, ik hoop het wel, maar in ieder geval erg bedankt voor je goed uitleg en hulp.

groeten Barney
 
helaas, alles gedaan, pinnacle opnieuw geinstalleerd, de 1394 Net adapter uitgeschakeld, maar helaas, de camera wordt met mijn Nvidia gforce TI 4600 niet gedetecteerd.

Wie weet wat hier het probleem van kan zijn.

Alvast bedankt,
Barney
 
Zoek je probleem op in het Pinnacle forum

http://www.pinnaclesys.com/wwwsupport/Forums/nl/frameset.htm

Onder "camera not found" en "camera not detected" vond ik enkele duizenden reacties. Iet sspecifieker zoeken of je probleem daar precies specificeren moet je op weg helpen.

Zelf gebruik in een Moviebox USB en loste hetzelfde probleem op dmv die 1394 tip.
 
Wat voor aansluitingen

Kan je mij eens precies vertellen wat voor aansluitingen er op je kaart zitten. Is het Composiet in of S-Video in.

Je kunt in pinnacle zien welke ingangen hij ziet.

Kijk eens of ze er allemaal staan.

Laat me dat eens weten.

Eric.
 
Wat ik er nog bij kan verzinnen is dat je je camcorder wel op afspelen moet zetten, liefst met een bandje met filmbeelden erin.
Dat zijn zo van die kleinigheden....
Je zou de eerste niet zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan