DVD onleesbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

stauvermann

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2001
Berichten
9
De met Pinnacle 8.10 bewerkte films die ik op mijn NEC 1300 DVD brander zet blijven onleesbaar. Als ik slechts 10 minuten opneem, is er geen probleem. Neem ik langer op (MPEG2) dan zijn alleen de laatste 4 seconden leesbaar. Schrijft alleen maar in UDF-formaat.
MPEG 1 op DVD werkt wel. Heb vele typen DVD´s geprobeerd. Gebruik 2x 80Giga schijven. Win XP-proff.
AMD 2600 XP. De nieuwe brander is ge-updated. De geschreven bestandsgrootte klopt wel. Ik heb ongeveer alle DVDplayers geprobeerd. Het blijft hopeloos. Is er nog een redding mogelijk?
Bij voorbaat heel veel dank.
Guus
 
Kijk vooral op het Pinnacle forum. Je vindt daar allerlei wanhopige lieden met gelijksoortige problemen.

Het foutje zit hoogstwaarschijnlijk niet in de speler, maar in Pinnacle.
Je dient uiterst radicaal met dit soort ******ware om te gaan, heb ik ervaren. Zorg er voor de laatste versie te gebruiken.
Voor elk Pinnacle-gebruik alle overbodige software afzetten, bijvoorbeeld met EndItAll. Alle schijven defragmenteren en schoonmaken.
Gebruik een DVD+RW om te oefenen, anders blijf je DVD's weggooien. Pas als die het doet vanaf dat ding kopieen maken.
Eerst alles op AVI formaat wegschrijven en van daaruit gaan branden bleek bij mij uiteindelijk te werken.

Zodra je daar bent krijg je waarschijnlijk te maken met het OOS spook, Out Of Sync. Het geluid loopt na ca 15 min zichtbaar niet synchroon. De boel opknippen in allerlei kleine stukjes wil wel eens helpen.
Heel fijn is ook de worsteling met hoofdstukken.

Uiteraard staar hierover niets bruikbaars in de gebruiksaanwijzing.
Aanbevolen door de Consumentenbond!

Succes.
 
Pinnacle studio 8.10

Ik heb al het mogelijke weer uitgeprobeerd. Opnieuw installeren, register cleanen, kortere filmen enz. Drie projecten waren goed leesbaar met WinDVD, maar daarna wilde het niet meer lukken. De bestandsgrootte klopt, de afzonderlijke delen zijn via Verkenner afspeelbaar, maar bij gewoon openen worden de laatste seconden slechts afgespeeld en kan niet verder teruggekeken worden. Ik mis steeds een Video TS ifo en een TS Bup. Nero 6.0 geeft nu aan: DVD-Video compliance test failed-might be unplayable. Eerst AVI maken en dan naar DVD geeft hetzelfde probleem en tevens het OOS-probleem bij de aparte delen.
Groeten
Guus Stauvermann
 
Zo te zien ben je op de goede weg. Probeer je direct op DVD te branden of neem de de omweg Bestand op disk wegschrijven?
Daarvan kwam ik na vele pogingen terug. Direct op DVD+RW, met zeer korte stukje sbeginnen, als je iets bruikaars hebt een stapje verder.
Ik ben op dit ogenblik met Nero in de slag, die weigert de met Pinnacle gemaakte DVD film te kopieren.
Dus alle DVD's die ik in de familie uitdeel worden noodgedwongen via Pinnacle gebrand (1,5 uur i.p.v. 15 min).

Dat geval met die laatste seconden zou kunnen liggen aan het hoofdstukken maken. Aan de hand van de gebruiksaanwijzing kom je daar nooit uit.
Als je een startpagina hebt gemaakt met hoofdstukken moet je die hoofdstukken "toewijzen" aan scenes. Doe dat pas nadat je de timeline VOORBIJ die hoofdstukkenpagina hebt gezet, dus in de eerste scene of in een kaal ingelast beeldje. Ik kwam daar stom toevallig achter.

Probeer het eerst eens met een deel van dat stukje film dat als voorbeeld bij Pinnace zit.

Aanbevolen door de Consumentenbond!
Ik wens je enig succes na veel wanhoop.

Groet,

Jan Asselbergs
 
Voor mijzelf heb ik de oplossing gevonden voor de DVD problematiek. Ik gebruik pinnacle studio 8 alleen nog voor het capturen van mijn Moviebox USB, die ik anders niet aan de praat krijg. Vervolgens bewerk ik de Mpeg2
met ULEAD studio 7.0. Dit gaat perfect, snel en nooit een probleem meer met mijn DVD-eindproduct. Steeds perfect leesbaar. Deze foutmelding van Nero 6.0 dat de harddiskfile ongeldig is, heb ik ook nog. Maar ik brand direct vanuit ULEAD 7.0 en maak evt. een copy van de originele DVD.
Groeten,
Guus Stauvermann
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan