speedtouch 510 instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoldenjosina

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2003
Berichten
7
Hallo,
Wij hebben een speedtouch 510 modem. Voorheen was deze geconfigureerd als modem voor mxstream. Hierdoor was het mogelijk (door router instellingen) met 2 pc's in een netwerk op internet te kunnen.
Nu zijn we overgestapt op Tiscali surf en moesten we de instellingen veranderen. Hierdoor is de routerfunctie niet meer mogelijk. Is het mogelijk om deze zo in te stellen dat de modem ook weer als router functioneerd ? We hebben al verschillende mogelijkheden geprobeerd, maar komen er helaas niet uit. Heeft iemand voor ons de gouden tip??

Alvast bedankt!!
 
Arnoldenjosina,

Welkom op het forum,

Bij de nieuwe instellingen kan je als het goed is de router functie niet verstoren.

Je kan het beste je modem resetten , kijk ff op de thomson site hoe je dat moet doen.
Het is een paar handelingen met de aan knop op de voorkant.

Vervolgens zet je de instellingen [ ip en gateway en inlog naam] weer terug zoals je die heb gekregen van tiscali.

Als de router functie nu nog niet werkt , moet je met windows een nieuw netwerkje maken [ als je xp hebt is dit heel simpel]

Na het maken van je netwerk op beide pc moet je ook de schijven delen.

Suc6 hopelijk werkt het in een keer , want ik kan nu ff niet meer reageren [ weekje vakantie :D ]

En anders reageren de andere forumleden wel.


Groetjes speedtouch
 
werkt niet

Nou dat hebben we dus geprobeerd maar we krijgen het niet voor elkaar!
Als We de modem gereset hebben kunnen we ook weer via het invoeren van 10.0.0.138 bij de gegevens en kunnen daar bij setup de gegevens van de provider via een file uploaden, maar hoe doe je dit??? We zijn nu al een week bezig en zijn geen stap verder.
Wie helpt ons??

alvast bedankt!!
 
arnoldenjosina.

Een file uploaden.

Vraag de betrefende file aan bij de provider of vraag waar je hem kan downloaden.

Zet vervolgens de file in een map, bij de instellingen van het modem kan je de betreffende map aanwijzen.

Zie de bijlage waar je de file volgens de instellingen moet zetten.

suc6

groetjes speedtouch
 
bijlage mislukt, hier is ie dan.

Hij was net 1kb te groot
 

Bijlagen

  • file.jpg
    file.jpg
    82,9 KB · Weergaven: 124
Oke, we gaan het proberen al ben ik bang dat ze bij tiscali niet zon file voor me hebben!!

Alvast bedankt in ieder geval!!
 
Toen ze mijn modem afleverde zat hier een cd bij van alcatel , deze moet je echter niet gebruiken.

Als het goed is krijg je ook een cd van kpn bijgeleverd.

De kpn cd erin en binnen 2 min. zit je op het internet en kan je ook een netwerk maken.

groetjes speedtouch
 
helaas

Dit gaat dus goed tot ik op het internet wil! Kan dan inderdaad een netwerk maken maar met de instellingen van de kpn kan ik dus niet op tiscali surf!!!
Als ik dan de instellingen verander naar die van tiscali surf, werkt de router mode niet en kan ik dus weer geen netwerk maken!! Ben al op verschillende forums geweest en er zijn meer mensen met dit probleem!!
Ben ik dan echt verplicht om een nieuwe modem of een router aan te schaffen???
 
Gelukt!!!!

Gelukt!!!

Nou na lang prutsen is het me dan toch gelukt hoor!! De router functie is weer ingeschakeld en ik kan nu de andere pc ook zien in mun netwerk!! Deze pc kan nu dus ook op internet!!
Ik heb deze conf. tool gebruikt:
http://www.tijdhof.nl/tc/docs/510R40_config_13.exe

Hierbij heb ik deze instellingen genomen!
Nederland
ADSL van BaByXL
EthoA NAT-Router & DHCP & set LAN/WAN
Routed Ethernet over ATM - User defines WAN-settings - DHCP server on LAN - User defines LAN-settings

Hierbij moet je wel je IP adres en de DNS gegevens van je provider invoeren maar dat is niet zo moeilijk!!

Stond er zelf versteld van dat ik maar zo op internet kon met de 2 pc's.
Hoop dat het bij jullie ook lukt!!
Ik blijf het in ieder geval nog ff volgen!!
 
Dat is mooi , hopelijk kan je de tip ook doorgeven op de andere forums.

groet speedtouch
 
helaas!!

Zo, ben weer terug in bridgemode. Helaas word nu ik de router ingesteld heb in dhcp mode de verbinding iedere 2 uur verbroken! Balen!!
Heeft iemand hier een oplossing voor???

thnxxxxx
 
Zonnet

Ik mag natuurlijk geen reclame maken voor zonnet maar jou probleem lijkt me aan de ondersteuning van Tiscali "Slurf" te liggen.

Bij zonnet ben ik niet enthousiast over hun USB modem, maar de bijgeleverde Router werkt perfect. En zo te horen zou jou router het bij mij ook moeten doen.

Mbt tot support een mailtje naar E-tech en je krijgt een goed antwoord (als het over de router gaat).

Ik heb zelf versatel, dus of KPN ook goed is weet ik niet.

Succes,

Eric.

P.S. Tiscali en 12move hebben mij nog nooit een passend antwoord gegeven, daarom zit ik nu bij Zonnet.
 
Dat de verbinding na 2 uur wordt verbroken kan volgens mij niet aan het modem liggen.

Dat ding belt in en blijft ingelogt staan totdat je zelf het modem uit zet.

Ik vermoed dat je het moet zoeken bij je internet explorer of bij de provider.

@eric.........Zelf heb ik hccnet als provider via de kpn en ik heb ook nog nooit problemen gehad en ze zijn uitgeroepen tot de beste helpdesk :D

@arnoldenjosina............Stuur een een mailtje tiscali en leg het probleem eens voor over het verbreken van de verbinding na 2 uur
Hopelijk krijg je een fatsoenlijk antwoord op je probleem.

Laat de afloop ff weten aan ons.


groetjes speedtouch
 
oplossing

Dit heb ik gevonden op een ander forum en was voor ons de oplossing!



Ga naar http://www.xs4all.nl/~tacadsl3/support.html

Kies (linker menu) voor speedtouch510

Download de juiste config tool (passen bij firmware van ST510)

Download hierna de juiste Tiscali config 510_40_ethoa_router_tiscali_01).

Reset Speedtouch (uit schakelen; inschakelen; als middelste led groen knipperd toets kort drukken; als middelste led hierna weer groen knipperd toets nogmaals drukken en dan wachten tot alle led's groen zijn)

Draai config tool

Kies voor "van disk"

Selecteer gedownloade ini file

Doorloop de procedure verder (geen info meer vereist)

Wacht na afsluiten minimaal 2 uur (ik heb voor alle zekerheid de adsl kabel uitgetrokken). Na 2 uur is op de DHCP server bij Tiscali, de lease van het IP adres verlopen.

That's it
 
:thumb:

Knap werk , jammer dat z'n provider dit niet weet en dat je alles zelf moet uitzoeken.

Bedankt voor je bericht , hiermee kan je andere weer mee helpen.

groetjes speedtouch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan