Internet delen icm usb-modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohanV

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Berichten
25
Hallo allemaal,

Ik heb een pc met adsl-usb modem. Werkt. In die pc zit ook een netwerkkaart. Die heb ik aangesloten op een (wireless) switch.
Ik heb een laptop, die via een usb-dongle contact maakt met die switch.

Wie kan mij aangeven hoe ik e.e.a. moet instellen om ook op de laptop te kunnen internetten via de adsl-verbinding van de vaste pc. Ik dacht dat dit theoretisch moest kunnen. Instellen gateway ofzo?

Ik weet dat de vaste pc aan moet staan en ik weet ook dat het met de aanschaf van een wireless modem/router veel beter zou kunnen, maar ik wil het zo proberen.

mvg, Johan
 
Op de vaste pc moet je de internet verbinding delen.
Op de laptop moet je zeggen dat hij verbinding maakt met een andere pc.
Wel dezelfde werkgroep gebruiken.
 
als het lukt mag je ff zeggen hoe, ik ben al heel lang aan het *****n met mijn draadloosnetwerk. Hij heeft het ooit wel eens een keer gedaan maar daarna nooit weer... Ik kan trouwens wel op de buurmans netwerkje onbeperkt internetten (niet beveiligd) en daar werkt het wel bij!
 
2xiqum

Ok, kleine update. Nog niet gelukt. De usb-adsl-verbinding heb ik op delen gezet. Daarna kwam op de laptop (ME) een residential gateway pictogram, maar dat doet verder niets.
Hoe nu verder. Welke instellingen moet ik aan de router/switch geven? Moet de netwerkkabel gewoon in poort 1 of wellicht in de WAN?

mvg, (beetje wanhopig) Johan
 
Geplaatst door JohanV
2xiqum

Ok, kleine update. Nog niet gelukt. De usb-adsl-verbinding heb ik op delen gezet. Daarna kwam op de laptop (ME) een residential gateway pictogram, maar dat doet verder niets.
Hoe nu verder. Welke instellingen moet ik aan de router/switch geven? Moet de netwerkkabel gewoon in poort 1 of wellicht in de WAN?

mvg, (beetje wanhopig) Johan

Je modem kun je gewoon aansluiten op de wan port.
Dan moet de router het vanzelf pakken, wel even de instellingen van je provider aan de router vertellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan