cue/bin en ondertiteling

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
2.032
Een goededag allemaal...

Als eerste, hele fijne feestdagen en een goed 2004 :thumb:

Ik heb dankzij de handleiding van Tazman op deze site (bedankt daarvoor) voor het eerst een cue/bin bestand gebrandt die op een dvd af te spelen is. Dat is kicken !!!

Nu mijn vraag(je)
Daar staan geen ondertitels onder. Heb ik het goed begrepen dat dit alleen maar kan als ik met bijv. isobuster de mpeg file eruit haal en dan daar ondertitels erbij kan zetten?

Of is er ook een mogelijkheid (misschien is er wel een handleiding daarvoor, maar ik heb hem niet gevonden) om die ondertitels eronder te krijgen en hem dan te branden zodat hij ook in een dvd speler kan?

met vriendelijke groet,

Martin
 
Kijk eens op de site van Tazman zelf.
Daar vind je een uitleg hoe je een Svcd maakt met ondertiteling.:)
http://wintips.filmt.nl/

Je vind het bij;
Ondertitelen AVI/MPEG file.

Suc6.
 
Heee heel erg bedankt Crash.....
Werkt perfect zo (ik heb het uitgerporbeerd met een andere file want de ondertitels van mijn file zijn er nog niet ) :D

Ik heb die site van Tazman gelijk bij de favo gezet, is een perfecte site.

Bedankt,
groetjes

Martin
 
Ik heb ook al veel profijt van Tazman's site gehad.
Mocht je er niet uitkomen, dan is ie vast bereid om je te helpen, als je weer een vraag plaatst.:thumb:
 
vragen mag altijd :D

ben zelf pas tot de ontdekking gekomen dat het uitpakken van een bin en cue met isobuster wel eens fout wil gaan ( mpeg niet goed enz )

wat ik nu doe is het bin en cue file booten met een virtueel cdrom bv als je alcohol120% geinstalleerd hebt.
laat dan even afspelen met windows media player en kies dan voor bestand -> opslaan als even een herkenbare naam geven en de pc hem op zijn gemak laten opslaan.

dit even als tipje als uitpakken met isobuster niet gaat of daarna fouten geeft bij het inladen in bv tmpg.
 
Geplaatst door tazman
wat ik nu doe is het bin en cue file booten met een virtueel cdrom bv als je alcohol120% geinstalleerd hebt.
laat dan even afspelen met windows media player en kies dan voor bestand -> opslaan als even een herkenbare naam geven en de pc hem op zijn gemak laten opslaan.
Ik laat meestal een Bin of een andere image extentie ff in met Alcohol120%.
Zeker als er geen Cue file bij zit.
Ik laat Alcohol120% er dan zelf een image van maken.
99% kans dat je hem goed kan wegbranden.:)
 
ja klopt crash maar als je een film die je als bin en cue binnen haalt van subt wilt voorzien moet je het mpeg file opnieuw decoderen.

en dan wil het uitpakken met isobuster wel eens fout gaan vandaar mijn andere bericht.

bij een svcd zit er in de map mpeg2 gewoon een mpeg file bij een vcd zit er een *.dat file in.
het svcd file sla je gewoon op onder filmnaam.mpeg het *.dat file moet je meestal even hernoemen naar mpeg.
 
Geplaatst door tazman
bij een svcd zit er in de map mpeg2 gewoon een mpeg file bij een vcd zit er een *.dat file in.
het svcd file sla je gewoon op onder filmnaam.mpeg het *.dat file moet je meestal even hernoemen naar mpeg.
Hier was ik idd ook achter gekomen.
Aanvulling en tips zijn gelukkig hier op Helpmij altijd welkom.:)

PS je loopt een beetje achter met je banner.
De kerstman staat overmorgen voor de deur.:D
 
Hee jullie zijn een onderonsje begonnen ? :p

Ik lees het met grote interesse, wil altijd wat bijleren
(zegt de schoolmeester grinnik)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan