opnemen naar minidisc

Status
Niet open voor verdere reacties.

typtrop

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2002
Berichten
117
Ik wil graag mijn mp3 bestanden vanaf de computer op minidisc ( Sony MZ-R 30 ) zetten. Naar welk format moet ik de mp3 omzetten voordat ik kan opnemen en hoe verder te handelen met aansluitingen op geluidskaart ( Creative SB live ) en het opnemen zelf. Ik heb ooit gehoord dat de minidisc makkelijk beschadigd kan worden.
 
Converten naar wav.....dat doe je met dit proggie. Overigens zijn er vele hoor maar ik meen deze zelf ooit gebruikt te hebben.

Verder sluit je gewoon een mini to mini stereo jack kabeltje aan op de uitgang van je geluidskaart, meen dat dat de blauw is? En op de rec ingang van je mini disc. In wm ed kan je dan een playlist afspelen en die neem je dan dus op op je minidisc. Let er wel op dat je niets doet op je pc alle!!! andere proggies afsluiten om die irritante klikjes te voorkomen.

succes

ps: via zoeken op helpmij.nl vind je nog veel meer info
 
Lijkt allemaal logisch en duidelijk. Thanx.
Over de aansluiting nog even: nog iets zinnigs te zeggen over digitaal want zo te zien ( zie bijlage ) heb ik een digitale uitgang. ( yellow ) Vogens de gebruiksaanwijzing van de minidisc herkend de recorder auromatisch de lijnkabel ( heb ik een speciale nodig? ) en schakelt over naar digitale of analoge ingang. Ik heb maar een line in!!
 

Bijlagen

  • geluidskaart 2 .jpg
    geluidskaart 2 .jpg
    65,6 KB · Weergaven: 60
Dat zou ik je niet durven zeggen, heb zelf geen digi uitgang. Vraag het is in de winkel als je het gaat aanschaffen. Ik raad je aan om het niet bij een winkel als de block te vragen. Maar bij een echt electonica winkeltje............

succes
 
Je kan ook gewoon vanuit winamp of een ander audio programma mp3's afspelen en die omsetten, naar wav converteren lijkt mij een beetje overbodig...

Casper.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan