hoe dia's digitaliseren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

svenolaerts

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2001
Berichten
62
Welke mogelijkheden heb ik om mijn oude dia's te bawaren als digitale bestanden die ik eventueel op pc of op een dvd-speler kan afspelen?

Wat kost me dit (zowel in euro's als in tijd,...)?
 
In ieder geval een scanner. Sommige hebben een speciale dia-adapter.
Info.
Info.

Tijd? Afhankelijk van het aantal dia's. Geld? Afhankelijk van de scanner die je koopt. Plusminus €300,-

Groetjes,
Bennie
 
De Mediamarkt heeft er nu eentje in de aanbieding.
 
Hoi, zonder reclame te willen maken, er is een boekje van clickx uit dat hier wel wat op ingaat nl.: complete gids digitale fotografie. Zelf heb ik een hp scanjet 5470c met een apart opzetstuk om zowel dia's als negatieven te scannen. De prijs kan ik niet meer vinden maar die veranderd toch om de paar maanden. Zoals Bennie zei rond de €300. De tijd is wel lang, het scannen van een dia duurt wel even, voor het scannen van een kleine 3000 dia's heb ik mijn vrije tijd van een winter eraan gegeven. Ales hangt af van je wensen qua kwaliteit en het gekozen opslagformaat, maar het resultaat mag er zijn.

Groetjes
 
Uit de Computeridee;

Fotografeer uw dia's
Rubriek: Zelf doen
Nummer: 16, 18-Jul-2003, pagina 30

Is het mogelijk een dia te digitaliseren zonder scanner? Ja. Met wat stukken karton plus uw digitale camera knutselt u een heuse diaconvertor in elkaar.
 
Ik heb het persoonlijk nog nooit gedaan maar er af en toe wel eens over gelezen.

Je zou misschien eens kunnen informeren bij een fotocamera specialzaak wat de mogelijkheden zijn voor het inscannen van dia's misschien kunnen zij het voor je doen. Het voordeel hiervan is dat, als zij het kunnen, zij het veel sneller kunnen en waarschijnlijk ook een betere kwaliteit kunnen krijgen.

Persoonlijk zeg ik dit omdat dit misschien goedkoper is dan een scanner kopen en waarschijnlijk hoef je maar 1 keer je voorraad in te laten scannen.

De groeten,
Mark
 
Welke mogelijkheden heb ik om mijn oude dia's te bawaren als digitale bestanden die ik eventueel op pc of op een dvd-speler kan afspelen?

Wat kost me dit (zowel in euro's als in tijd,...)?


Aldi verkoopt deze week in Begië een kleine USB diascanner 'ZOLID dia-negatiefscanner' voor 49,99 euro.
Met XP werkt het zeer goed
Met VISTA moet je wel nog volgende bewerking doen:

Immers, het Photo Impression 6 programma kun je onder VISTA zonder problemen openen maar de OVT SCANNER zal de PC niet vinden.

Om dit op te lossen heb ik het volgende gedaan:
Ga naar:
- CONFIGURATIESCHERM
- SYSTEEM EN ONDERHOUD
- APPARAATBEHEER
- BEELDAPPARATEN (Camera's en Scanner)
Zoek aldaar naar OVT SCANNER
Klik deze aan met de rechter muuisknop en kies dan STUURPROGRAMMA BIJWERKEN

Daarna gaat alles perfact.
 
De originele vraag is 5½ jaar oud, ik denk dat je wat laat bent met je oplossing.
 
Maar nu heb ik alsnog een vraag hier over:
We zijn nu 5,5 jaar verder en de techniek en ervaringen dus ook.
Er zijn nu speciale dia scanners te koop. Voor slechts 100 euro.
Of die kwalitatief goed zijn weet ik dus niet...
Maar hoelang duurt het ongeveer?
Mijn oom heeft heel veel dia`s liggen.
Moet je ze dan stuk voor stuk scannen? Of kan je ze zo neerleggen dat hij 1 voor 1 achter elkaar doet?
Met of zonder raam?
 
Waarom dan nog reageren, als je al aangeeeft, dat de techniek 5.5 jaar verder is. De topic is dus duidelijk niet actueel meer.;)

Case closed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan