film op een CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

DN

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2001
Berichten
801
hallo jongens en meisjes, ik heb een film op mijn PC als *.avi bestand met bijbehorende ondertiteling als *.srt bestand. Bekijken op de PC gaat goed, maar nu zou ik deze film + ondertiteling op een CD willen branden om die op gewone DVD player op de TV te kunnen bekijken. Zou iemand me kunnen vertelen hoe dat moet, moet ik *.avi bestand omzetten en wat moet ik met ondertiteling doen om dat alles op DVD te kunnen bekijken? bedankt
 
Kijk op http://wintips.filmt.nl/ bij ondertitelen Avi/MPEG.

Omdat ik de site niet zo goed kan bereiken wil ik de beschrijving wel naar je mailen als het je ook niet lukt de site te bereiken.
 
beste Wim, mij lukt ook niet de site goed te bereiken, dus...
 
Stuur even je mail adres (klik op de knop email of Bericht.
 
Als je alles goed lesst en uitvoert moet het lukken (met dank aan Tazman).
 
H E L P !!!!!!!

klopt dat ie meer dan 5 uur bezig gaat zijn ¿¿¿¿
 
Hangt van je pc af. Ik doe het hier op een AMD 3000+ met 1024 MB geheugen, die doet er één tot anderhalf uur over bij een AVI van rond de 700 MB.

Op dit moment is deze pc bezig een bestand om te zetten naar DVD-formaat, dat kost 2 uur en 10 minuten. Het zijn nogal zware bewerkingen en het is nog veel ook.
 
Laatst bewerkt:
Mijn PC is P4, 1800MHz met 750Mb RAM en wat ik vreemd vond, mijn .avi bestand is 713 Mb maar TMPGEnc zei dat ie voor Mpg bestand 2,8 Gig nodig heb
 
Heb je bij TMPGEnc wel Video CD (PAL) opgegeven in de template. Als ik een AVI heb van 715 MB kom ik meestal rond de 825 MB uit voor de mpg in vcd-formaat.
 
ja, dat heb ik gedaan. Alleen in de kader van type medium kan ik niets anders opgeven behalve "CBR standard format" (eerste scherm van TMPGEnc, dezelfde scherm waar je voor Video CD en PAL kan kiezen
 
Ik kan op het moment even niet in TMPGEnc omdat ie bezig is. Doe je het via de wizard of gewoon? Volgens de beschrijving moet je de wizard uitzetten.
 
en wat ik vreemd vind, zegt ie dat .mpg file 2437Mb wordt en movie info: 243 min, dan is te verklaren dat ie zo lang bezig is. Alleeen weet ik nog niet wat fout is
 
als alles klopt wat TMPGEnc zegt, wordt dikke pret, een film van 1,5 uur bijna 5 uur kijken
 
inderdaad is mijn site momenteel slecht te bereiken :mad: :mad: ligt niet aan mij maar aan geklooi bij provider.

dat hij 5 uur over coderen doet kan inderdaad vrij normaal wezen ja.
dat hij echter van 700 mb 2,8 gb maakt is echter niet erg normaal.
wat zou kunnen is dat er achter de film een hele tijd zwart beeld zit ( waarom dat is :confused: ) soms gebeurd dit gewoon.
wat je wel zou kunnen doen is het avi file decompressen met decompress wat bij avi2mpeg zit dit is te vinden op http://www.helpmij.nl/leden/tazman onder handige zaken.
doe het file dan en in decompress laden en laat hem zijn gang gaan het file wat daar weer uit komt doe je in tmpg gebruiken.

PS

als je via http://www.xs4all.nl/~ronh/dv/dv.htm naar mijn site gaat is die dan nog steeds slecht te bereiken ??? en wat doet het bij jullie niet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan