Ondertiteling probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuipie

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
Berichten
376
En ja hoor...wéér een vraag over de ondertiteling.
Ik heb een MPG bestand en ik wil daar de ondertiteling in krijgen. Ik heb de juiste ondertiteling want met het programma SubSync zie ik het synchroom meelopen. Ik krijg de ondertiteling alleen niet in de film zelf.
Ik heb de stappen op de site http://wintips.filmt.nl/ gevolgd, maar ik liep vast bij het programma VirtualDub.
Als ik de film wil invoegen krijg ik de volgende foutmelding:
Cannot detect file type of C:\film.mpg
De film was oorspronkelijk een .bin bestand, deze heb ik hernoemd naar .mpg. Als ik de .bin uitpakte, was het een lelijke film, vandaar dat ik hem hernoemd heb...

Lang verhaal, maar heeft iemand (tazman :p) een oplossing?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door kuipie
De film was oorspronkelijk een .bin bestand, deze heb ik hernoemd naar .mpg. Als ik de .bin uitpakte, was het een lelijke film...
Hier zit je fout.
Een Bin-bestand, moet je uitpakken of op cd-rom zetten.
Zomaar hernoemen naar mpg heeft geen enkele zin.
 
Geplaatst door crash

Hier zit je fout.
Een Bin-bestand, moet je uitpakken of op cd-rom zetten.
Zomaar hernoemen naar mpg heeft geen enkele zin.

De bin uitgepakt geeft een lelijke MPG movie van 700 MB...
Als ik hem hernoem, is het een mooie film, zonder ondertiteling.
Kan er nu dus geen ondertiteling bij?
 
Geplaatst door kuipie
De bin uitgepakt geeft een lelijke MPG movie van 700 MB...
Als ik hem hernoem, is het een mooie film, zonder ondertiteling.
Hmm, dit vat ik dan ff niet dat het kan.:confused:
 
Geplaatst door crash

Hmm, dit vat ik dan ff niet dat het kan.:confused:
Jep...vond ik ook erg raar maar vond het eigelijk niet erg...hij deed het en was mooi :thumb:
Maar is er geen ander proggie dan VirtualDub, of een proggie waarmee ik een échte MPG kan maken?
 
virtualdub geeft het al aan het file is geen echt mpeg file volgens de standaard.
leuk dat ie zo werkt als je alleen de extensie veranderd maar andere programma kunnen hem nu niet meer inlezen.
 
En hoe zorg ik ervoor dat hij het wel goed doet?
Uitpakken heeft geen zin want dan wordt ie lelijk..
In virtualdub geeft ie dan ook aan als ik hem wil openen, No video frames found

Hoe krijg ik nu ondertiteling? :rolleyes:
 
Als ik die .bin uitpak, krijg ik 4 mapjes (zie plaatje)
uitgepakt.jpg

In het mapje MPEG2 zit een videobestand van 717 Mb
Deze is alleen heel lelijk, je kan niets zien...
Ik kan dat MPEG bestand ook niet openen in VirtualDub...maar als ie lelijk is heeft het toch geen zin
 
ceu en bin file booten met een virtual cd speler ( bv alcohol12% installeren ) afspelen met mediaplayer en als de film speelt kiezen voor bestand -> opslaan als daarna kijken hoe de kwaliteit van de film is.
 
Ik krijg het niet voor elkaar...
Ik heb het .bin bestand op CD gezet, met alcohol 120%, en daarna op de computer opgeslagen met "opslaan als", maar de film blijft lelijk.
Ik heb ook geen .cue bestanden...
Als ik de cd, met het bin-bestand, in de DVD player doe, zie ik de film ook niet

Ik weet dus niet meer wat ik moet doen en waarschijnlijk is het beste wat ik kan doen de film weg gooien... :evil:
Ik mag zeker niet de site vermelden waar de film vandaan komt? :confused:
 
nee de site vermelden waar de film vandaan komt mag inderdaad niet.

wat je nog als laatste zou kunnen proberen is het file waarvan je de extensie veranderd hebt eens in te laden bij tmpg encoder en kijken of die hem wil omzetten naar mpeg.

als snap ik nog steeds niet het verhaal dat als je de extensie veranderd het beeld mooi is en als je het bin file brand het beeld slecht is??
Het was trouwens niet de bedoeling om het bin file te branden maar alleen dmv die virtueele cd speler af te spelen windows mediaplayer en dan evt kiezen voor opslaan als.
als het beeld dan nog slecht blijft ben ik bang dat je gewoon een erg rot file te paken hebt.
 
Ik begrijp het zelf ook allemaal niet
Ik had een bin-file, en uitgepakt was het een lelijke film.
Als ik de bin-file ging hernoemen, naar mpeg, was een mooie film...
Heel raar is dat, maar kon de film dus wel mooi bekijken

Ik zal het vanmiddag nog ff voor het laatst proberen en anders...........anders is het een *** film :D
 
Ok dan...ik heb nu het bin bestand in alcohol 120% geopent, en daarna afgespeelt met windows mediaplayer. (rechtermuis knopIk klikte op "opslaan als" en de film was mooi!!! :thumb:
Ik ging nu verder waar ik de vorige keer bleef haken, bij het programma Virtual Dub dus.
Ik klik in Virtual Dub op File --> Open video file en ik selecteer het MPG bestand.
Krijg ik wéér een foutmelding :evil:
De foutmelding is: No video frames found in MPEG file.

Wat moet ik hier nou weer mee doen?
 
Laatst bewerkt:
wat je als laatste nog eens zou kunnen proberen is het mpeg file in tmpgencoder te laden en kijken of die hem om kan zetten naar een normale mpeg.
lukt dit dan zul je hem eerst helemaal om moeten zetten en daarna bewerken.
 
Is dit dan geen bekend probleem: No video frames found in MPEG file
Het is een MPG file, kan je die wel openen met Virtual Dub? En is er geen andere programma?
Het moet toch kunnen neem ik aan...

Met TMPGencoder, als ik de video wil openen, loopt het programma vast.. :(
 
zoals ik al eerder gezegt heb ben ik bang dat je een rot file te pakken hebt.
 
Waar moet ik volgende keer op letten als ik een film download? Welke extensie is beste en hoe groot moet ie ongeveer zijn?
Ik had nu 100 bestand die ik moest uitpakken...
 
Een film met een goede kwaliteit is al gauw 2x ±700MB met de extentie AVI of MPG.
 
Geplaatst door crash
Een film met een goede kwaliteit is al gauw 2x ±700MB met de extentie AVI of MPG.

hoeft niet speciaal avi of mpeg te zijn de meeste mensen ( die weten wat ze doen ) maken er netjes een cue en bin van die gewoon normaal op een cdr te branden is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan