problemen met extern bureaublad en netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Breev

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2003
Berichten
245
ik heb twee pc's aan mekaar geknoopt met twee draadloze netwerkkaarten. de host pc heeft nu twee netwerkkaarten, een voor de adsl en een draadloze. ik kan wel op internet met mijn gast pc maar enkel op bepaalde sites. nu mijn grote probleem is dat ik verbinding maak via mijn extern bureaublad met de zaak en dat als ik dit probeer een zwart scherm krijg. als ik mijn modem rechtstreeks aansluit op de gast pc dan is dat geen probleem. ik werk op de host met win xp home en op de gast met win xp pro. ik heb ook al geprobeerd om de firewalls uit te zetten maar dit helpt niet
 
Waarschijnlijk is jou 2e pc vanaf internet niet te zien. Je moet dus vanaf de zaak eerst verbinding via ext.buroblad maken met je host PC, en vanaf daar weer verbinding maken met je 2e PC. Ik heb ipv host PC een server, en alle PC's daarachter zijn ook niet rechtstreeks te benaderen. Via bovenstaande tussenstap lukt dat wel.

Waarom maak je trouwens van dat XP home geen PRO?
Is het allemaal wat duidelijker met delen enzo. Je kan PRO er gewoon overheen instaleren, blijven je overige bestanden gewoon intact.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de tip. ik zal het eens proberen. ik laat zeker iets weten als het lukt
 
dus als ik het goed begrijp dan maak ik verbinding via mijn extern bureaublad (op mijn host) met de zaak en dan? hoe krijg ik dat extern bureaublad op mijn gast?
 
Wil je nu vanaf de gast naar de zaak, of andersom. Maakt eigenlijk niet uit. Je gaat vanaf de gast pc naar de host. Op de host ga je via ext buroblad nar de zaak.

Zit je op de zaak, ga je eerst naar de host, en daarvandaan naar de gast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan