wireless internetdelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lam

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2003
Berichten
5
Goede morgen heren, ik heb een wireless network broadband kit van Sitecom ( een router en een PC MCIA card )gekocht , alles geinstalleerd en geconfigureerd als in het boek staat en het data wisselen tussen mijn desktop en de laptop gaat perfect alleen het internetten met de laptop lukt het nog steeds niet. Ik internetten nog met een kabelmodem die via serieel naar de desktop binnekomt, met een netwerkkabel via de netwerkkaart verbind ik met de router, op de desktop heb ik wel ingesteld op internet delen. Ben al ruim een week bezig maar lukt niet, als jullie het weten dan hoor ik het graag.
Vr.Gr.
 
Hallo Lam,

Op deze site zijn ook dames aanwezig en die geven heel vaak perfecte oplossingen.

maar nu even jouw probleem
normaal gaat de aansluiting als volgt.
Kabelmodem->router-pc/laptop.
Waarom de serieel ertussen.
Elke pc krijgt nu zijn eigen ip adres. even een klein bedrijfs netwerkje maken en het zou moeten werken.
Als je xp gebruikt heb je de firewal dan wel uitstaan, de firewal van de router is goed genoeg hoor.
 
zou je wat meer info willen geven over je instellingen zoals voer je een ip adres in of dhcp werkgroep computernaam access point
 
wireless internetten

dames en heren, op jullie vraag heb ik de volgende. Ik internetten nog steeds met een oude wetse antenne kabelmodem die via een seriele kabel naar de PC gaat, dus : - modem naar PC met seriele kabel
- netwerkkaart van PC naar de router via de netwerkkabel
van de provider ( alwaysaccess ) heb ik geen specifieke IP ardres gekregen dus met het configureren van de router gebruik ik de dynamic adres zoals het beschreef in de gebruiksaanwijzing van Sitecom. Het vreemde ervan is het communiceren en data verwisselen tussen de PC en de laptop gaat probleemloos, als ik de laptop internet op wil dan geeft het aan dat hij de site niet kan vinden terwijl rechts onderaan de werkbalk een icontje aan geeft dat er internet verbinding zijn.
graag hoor ik jullie raad en ik wens jullie allemaal een voorspoedige jaarwisseling.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan