diavoorstelling branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aquarius

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2000
Berichten
226
Hello,
Heb een diavoorstelling van ong.70 dia's met bijpassende muziek gemaakt met het freeware programma SSMM. Deze maakt er een AVI bestand van.
Hoe ga ik nu tewerk om dit op een -CDrw te branden en af te spelen op een stand- alone DVD speler.
Raak er maar niet doorheen, kan nochtans niet zo moeilijk zijn of toch???
Groeten,
Aquarius
 
Volgens mij heb je easy cd greator een optie zitten om diavoorstelling te branden
 
Ja, brandprogramma's dat wel maar moet dat eerst niet geconverteerd worden?
Met wat en naar wat aub?
DVD zal waarschijnlijk toch geen AVI files lezen of wél?
Dus iets meer uitleg aub.
Groeten,
Aquarius
 
het is mss maar een gedacht van mij maar ik denk wel dat een moderne dvd speler dit kan afspelen
 
Moet dit AVI bestand omgezet worden naar MPEG-1 of
MPEG-2 en vervolgens met Nero wegschrijven?
Kent iemand een eenvoudige manier om dit te doen?
Groeten,
Aquarius
 
Dank Benny,
Heb nu geopteerd voor VCD met TMP Genc,nadien met Nero weggeschreven...Resultaat: Muziek wordt wel weergegeven maar TV-beeld blijft zwart!!!
Wat kan ik verkeerd doen?
 
Sorry,
Misschien niet snugger genoeg maar raak niet verder.
Beeld blijft na het veranderen van de opties nog steeds zwart. Dus waarschijnlijk niet de juiste instellingen.
Heeft iemand hier dan enige ervaring mee?
Werk onder Win XP Home.Mijn AVI bestand is nochtans
heel goed gelukt. Zou dus de "rest" graag tot een goed einde brengen. Help aub.
Aquarius
 
Benny,
Begrijp er niets meer van.Als ik met Gspot het pad van mijn AVI file ingeef krijg ik de melding dat 2compatible codecs geïnstalleerd zijn.Codec DX50 NameDivX5.0
Kan die AVIfile dus met mediaplayer afspelen zonder probeem.Dan viaTMPGnc AVI omzetten naar MPEG lukt blijkbaar ook.
Geef nu dit pad in bij Gspot en dan staat bij Codec "n.a."
Betekent dit dus dat ik hier de codec mis? Welke?
En kan ik het dus op die manier ook niet gaan wegschrijven?
Nog een beetje geduld met mij aub

Aquarius
 
Je kan best je AVI converteren met
AVI to VCD SVCD DVD Converter
en deze dan met NERO branden naar wat je wenst
video cd of dvd
 
Benny,
Heb een SonyDVD-spelerSLV-D950E, volgens de technische specificaties zou die dus wel moeten voldoen.
Een -CDRW gemaakt met HP- diskcreator geeft goed resultaat. Het programma is wel beperkt(geen overgangen wél mogelijkheid om muziek toe te voegen)
Het genoemde freewareprogramma gaat veel verder,maar hier zit ik dus met het probeem van het wegschrijven van de AVI file.
Na al de uitleg denk ik dat het een probleem van Codecs is want bij het gebruik van een converter zie ik op het preview venster ook enkel "zwart" denk dat ik hier toch al de beelden zou moeten zien???
Welke codecs mag ik dan downloaden, heb hier ergens gelezen dat teveel ook kan leiden tot moeilijkheden.
Voor de DVD speler zou zowel VCD als SVCD moeten kunnen (afhankelijk van de kwaliteit)Wil dit eerst zo uitproberen om dan over te gaan naar DVD.
Ik weet het, ganse boterham maar misschien nog even "doorbijten".
Dank bij voorbaat
Aquarius
 
Benny,
Heb de oplossing gevonden. Lag voor het grijpen maar keek er gewoon overheen, had nl PowerDirectorPro op de PC staan met de daarbijhorende Diskcreator.
Hiermee was het een fluitje van een cent om een AVI file weg te schrijven naar een -CDRW als VCD.
Zal nu nog uitproberen op DVD alhoewel het resultaat er nu al mag zijn. SSMM is een aan te raden programma
en freeware. Alvast bedankt voor het nodige geduld
Groeten,
Aquarius
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan