Pinnacle DVD image op schijf branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jabuzero

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Berichten
421
Voor een collega zou ik even een dvd branden die hij op zijn pc heeft gemaakt, maar met welk programma ik het ook probeer, het lukt me maar niet.

Hij heeft dus in Pinnacle Studio 8 een film gemonteerd en deze daarna als DVD op z'n harde schijf gezet.
Omdat hij zelf geen DVD brander bezit, heeft hij de harde schijf met daarop de image bij mij gebracht.
Nu dacht ik dus dat ik die DVD (image) zo op een DVD'tje kon branden, maar dit blijkt moeilijker dan gedacht.

Mijn vraag is dus nu, hoe maak ik van deze image een DVD, welke bestanden heb ik nodig, en met welk programma kan ik dit het beste doen?
 
Als je de schijf van m'n collega bedoeld, nee.
Alleen die DVD bestanden.
 
ik zou die bestanden kopieren naar jouw schijf en van daaruit gewoon als data branden. als het de bedoeling is om op een dvd speler af te spelen moet je zien dat je verschillende bestanden in de hoofdmap VIDEO_TS zitten. is héél belangrijk
 
Maar welke bestanden moet ik dan in de Video_ts map plaatsen, in principe is het al een dvd, alleen staat deze op de harde schijf.

Als ik in nero 6 een dvd wil branden, dan staan daar al 2 mappen in het project n.l. Audio_ts en Video-ts, maar in de dvd op de harde schijf zie ik geen map staan met audio.

In pinnacle is de optie "branden van eerder gemaakt image bestand" niet beschikbaar oftewel, hij is grijs en dus niet aan te vinken.
Waarschijnlijk omdat het project waarmee de dvd gemaakt is niet op mijn schijf staat.

De optie om alles gewoon als data op een dvd te branden behoord ook nog tot de mogelijkheden, alleen is dan het probleem dat de hele dvd map 6,13Gb groot is en dus nooit op een dvd schijf past.

Nog even ter aanvulling:
De map dvd bevat de volgende submappen n.l. DVDtmp, Menus, Mpi, Video_ts, Vmgm en Vts_1
 
idd, het kan zijn dat een dvd te groot is voor een gewoon schijfje. bij films kan je dan adhv een programma als clone dvd dit oplossen door overige talen en overige ondertitels weg te filteren. dit zal waarschijnlijk niet gaan bij jouw omdat dit een zelfgemaakte is. ik snap niet goed waar al die andere mappen vandaan komen. de twee enigste mappen in een hoofdmap op een dvd zijn bij mij altijd VIDEO_TS en AUDIO_TS. je zult het toch metpinnacle moeten doen. kopieer dan de bestanden naar jouw schijf. maar ik denk niet dat die bestanden een image zijn aangezien het meerdere mappen zijn en niet een bestand. maar je kunt het altijd eens proberen

Mvg,

Brecht
 
De film is zelf gemaakt, zo lees ik in het eerste bericht. Het verwijderen van ondertitelingen e.d. lijkt mij dus niet een oplossing.

Via DVD-shrink kun je de VOB bestanden comprimeren, de kwaliteit blijft dan behoorlijk goed.
 
Het is inmiddels gelukt, ik heb in nero alleen de Video-ts bestanden gebruikt en heb zelfs geluid.
Deze bestanden zijn iets meer dan 3Gb, dus was het niet nodig om ze te comprimeren.
De overige bestanden zijn waarschijnlijk aangemaakt door Pinnacle Studio en zijn niet nodig.

Toch weer bedankt voor de reactie's :thumb:

greetzz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan