analoge video naar vcd

Status
Niet open voor verdere reacties.

arzu

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2001
Berichten
112
wie kan mij helpen videosignaal (cdi karaoke) naar mpeg om te zetten op een vcd schijfje zodat ik mijn karaoke ook op een dvd speler kan tonen
 
Ik begrijp je vraag niet helemaal, met name als het gaat om wat je precies wilt opnemen.

Ik ga er even van uit dat het alleen om het opnemen van een 'film' gaat die je dan later weer op een DVD wilt kunnen afspelen (ipv als CDi).

Vragen;
- heb je de mogelijkheid om de CDI af te spelen?
- heb je zelf een TV kaart waarmee je opnames kunt opnemen in je PC zitten?
- Kun je zelf DVD/CD (VCD) branden?

3x Ja; dan kan je in pricipe zelf doen, 1,2 of 3x nee dan moet je op zoek naar mensen die die zaken wel hebben, of je moet het zelf kopen.

Opmerkingen:
Een Mpeg branden op een DVD leverd geen afspeelbare DVD op (tenminste op de meeste standalone DVD spelers zal dit niet werken, met de DVD in de PC kan dit wel, je speeld dan echter geen DVD af, maar een Mpeg movie die 'toevallig' gebrand is op een DVD).
Vaak zul je eerst de datastoom moeten omzetten naar een Mpeg die je vervolgend als .Vob op een DVD kunt branden, zodat het een 'echte' DVD wordt.
Programma's hiervoor zijn bv TMPgenc. en TMPgenc DVD Auditor (allebij 30 dagen op proef te gebruiken).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan