Zie ik iets over het hoofd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snoop36

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2002
Berichten
65
Beste forummers,

Na een crash heb ik mijn host pc opnieuw geinstalleerd. Alles werkt, alleen nu krijg ik het internet delen weer eens niet aan de praat. De vorige keer was het in 5 min gebeurd. :(

Computer 1 (Host) Win2000 Computer 2 WinXP (client)


Ik kan beide computers zien en bestanden uitwisselen. Maar wanneer ik bij de 2e netwerk-connectie Internet sharing aan wil vinken krijg ik de volgende melding(zie bijlage)

Waar ligt dit aan? Internet op de host werkt gewoon. Bij de tweede netwerkkaart heb ik ingesteld:

Ip: 192.168.0.2
Subnetmask: 255.255.255.0
Default gateway leeg.

Moet ik misschien bij WINS of DNS iets uitvinken?
 

Bijlagen

  • fout2.jpg
    fout2.jpg
    24,8 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Je kan toch gewoon op Yes klikken. Als je de IP's vervolgens automatisch laat toewijzen zou het moeten werken.
 
Beste Wim,

Dat zou je wel zeggen ja inderdaad. Ik heb deze melding ook helemaal niet gehad de vorige keer toen ik het installeerde. Punt is, dat hij dan Lan connectie 1 (waar internet op binnenkomt) vreemd genoeg op 192.168.0.1 zet en dan werkt internet niet en zie ik beide comps ook niet meer, want Lanconnectie 1 moet op automatisch ip adres staan.
 
Stel in je 2e netwerkkaart geen ipadres is. En probeer het daarna opnieuw
 
Na heel wat dagen *****n, ben ik er nog steeds niet uit.

Alles zou goed moeten staan, dat weet ik vrijwel 100 procent zeker. Ik zie beide computers, maar ik kan vanaf de client niet de gesharede files op de host benaderen, andersom wel.

Ik kan beide pc's pingen heen en terug en ik kan ook het ip adres van mijn provider (netwerkkaart 1 in de host) pingen vanaf de client. Ik heb dus nog steeds geen internet. Ook geprobeerd met sygate maar ik krijg het niet aan de praat.

Daarbij kabel getest, netwerkkaart vervangen, maar geen resultaat. Als bijlage een plaatje van iets wat mij opviel (het omcirkelde gedeelte).

Maar hoe kan hij deze melding geven wanneer ik wel beide pc's kan pingen etc. en op de host wel de gesharede bestanden van de client kan benaderen????

Trouwens Wim, als ik met automatische instellingen ga werken dan krijg ik niets aan de praat, dan krijg ik van die private adressen toegewezen 169 XXXXXXXXX. Zit het hiet misschien in?

Ik hoop dat iemand misschien de oplossing weet, een klein vinkje ergens? Zit het hem in een bepaalde service die gedisabled staat of iets?

Mijn dank is zeer groot!
 
Laatst bewerkt:
Nog even de bijlage plaatsen graag

let op: Bijlage toevoegen:
De grote mag maximaal: 102400 bytes zijn
 
Beste Mario,

Ik heb het plaatje in mijn eerste post in dit topic bijgevoegd ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan