Afspelen in MircoDVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

thundercat

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2002
Berichten
28
Hoi,

Op de pc van mijn schoonouders staat WindowsXP home-edition. We hebben nimocodecs 5.0 build 9 gedownload en geinstalleerd. Verder windowsmediaplayer 9 met apart nog de codecs gedownload en geinstalleerd echter het probleem blijft.
We spelen af met microdvd. De pc is nog maar 2 dagen oud dus daar ligt het niet aan.

Wat is nu het probleem: Ons probleem is dat het beeld op z'n kop wordt afgespeeld. Ook hebben we blokken in beeld (dus gewoon niet helder). Soms hebben we alleen een groen vierkant vlak.. Het geluid loopt wel en is ok.

Speel ik deze film bij mij thuis op de pc is alles perfect helder en no problems. Zelf heb ik xp-pro maar bij mijn eigen ouders heb ik dit geinstalleerd en krijg ik eveneens problemen dus waarschijnlijk ligt het daar niet aan.

Wie oh wie heeft hier een oplossing voor?
Laat het mij maar snel even weten.

Groeten, Thundercatje.
 
zelf al de oplossing voor 1 probleem

Hoi ik heb zelf al de oplossing voor 1 probleem.

De codecs van Nimo build 9 zijn niet juist.

Wat hebben wij nu gedaan:
Nimocodecs build 7 geinstalleerd (alles aangevinkt).
Vervolgens FFDcodecs geinstalleerd.

Probleem opgelost!!!

De nieuwere versies van Nimo zullen misschien wel werken maar ergens in build 7 zit toch een codec dat in build 9 (pack) niet zit.

Het probleem bij mijn schoonouders is opgelost.. Nu het probleem bij mijn ouders nog even proberen. Dit zal waarschijnlijk hetzelfde zijn. Op 1 januari ga ik daar weer heen en dan zal ik het wel even laten weten.

Groeten, Thundercat.
 
OPGELOST!!!

Hallo allemaal,


Ja hoor.. dit was DE oplossing !!!

Bedankt voor het meedenken.


Groeten, Thundercat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan