geluid en beeld van pc naar tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

disturbo

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2001
Berichten
77
Ik heb een draadloze zender en ontvanger aangesloten op mijn pc (zender) en tv (ontvanger). Nu kan ik perfect audio afspelen echter het beeld verschijnt niet :(.

Het video signaal naar de zender toe is een composiet aansluiting. Mijn videokaart (NVidia GeForce2 MX, 64MB) heeft een S-Video aansluiting. Ik heb er 'dus' een svhs>composiet aansluiting tussengezet. Maar geen beeld.... nu adviseert de handleiding mij te kijken naar mijn VGA instellingen voor de uitgang naar TV (PAl/NTSC) is ja of nee.

1) iemand enig idee waarom er geen beeld is?

2) waar kan ik die instellingen vinden en evt. aanpassen?
 
Mocht het ook niet werken nadat je voor pal hebt gekozen of het beeld dat je op je tv krijgt ziet er niet uit zoals het hoort (zwart/wit, onjuist formaat etc.) kan je er ook nog voor kiezen om tvtool te installeren, als het bevalt moet je het wel even aanschaffen voor het miezerige bedrag van 12 euro meen ik.

Nog een tip, ik heb ook een GeForce 2 met een s-video uitgang en eerst kreeg ik alleen zwart/wit beeld te zien op tv, als dat het geval is moet je in de software van bijv. tvtool je uitgang veranderen van s-video naar composiet, om de één of andere reden doet ie het dan wel...

Casper.
 
Excuses. Het heeft even geduurd voordat ik jullie berichten zag. Maar het werkt! TVTool is een goede tip!
Moet er nog wel even meespelen zodat ik weet hoe het werkt enzo en de boel afstem maar in eerste instantie werkt alles zoals het hoort.

Bedankt! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan