thumbnail foto afdrukken te slecht

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
Berichten
509
ik wil een a4 bericht maken met mijn Russische ikonen er boven op klein formaat natuurlijk. Nu heb ik een andere goede camera gekocht-digitaal- maar ook deze geeft onvoldoende resultaat. Ik stel in op beste kwaliteit max. KB, , type beddelaken, en ook op beste afdrukinstelling. Het geeft verkleind een mottige, vage afdruk. Ik gebruik wel beter papier (geen fotopapier, daarvoor moet ik er teveel drukken) Ik heb een deskjet 720 HP.

Hoe kan dat beter?
 
En nu eens gewoon de kleinste opname afmeting aanhouden?
Dan is het terugbrengen naar kleiner formaat ook minder gecomprimeerd.
Met welk prog maak je dan een thumbnail?
Die thumbnail zou je ook nog met bv irfanview scherper kunnen maken.


:cool:
 
Houd er rekening mee dat een thumbnail, geschikt voor je beeldscherm, niet een goede printer thumbnail hoeft op te leveren.

De gemiddelde thumbnail ligt qua afmeting tussen de 120 x 120 en 150x 150

Als we nu uitgaan van de hoogste resolutie sie een printer aankan van bv 720 dpi dan kom je bij 150x150 op een afmeting van ongeveer 0.5 cm

als deze afbeelding vervolgens gepriint zou worden, wordt het óf erg klein, óf de afbeelding wordt uitgerekt en verliest veel beeld info.

Je zou dus kunnen proberen je thumbnails groter te maken zodat het op de printer een redelijk beeld geeft, of handmatig je plaatjes kununen verkleinen naar een handzaam formaat. :)

Onthoud dat een 730 dpi printer (de naam zegt het al) 720 pixels kan afdrukken op één inch (ongeveer 2.5 cm) en dat de meeste thumbnailprogramma's niet werken met echte afmetingen maar met pixels.

Nico
 
ik comprimeer niet goed denk ik. wat ik doe is importeren en bewerken van de figuur in Word. Kan dat beter?
 
dat irfanview lijkt me wel interessant. kun je daar iets meer over zeggen?
 
Laatst bewerkt:
Peter, je bent een mega-reus! Dit is precies waar ik om verlegen zit, irfanview. En dan in een leskader, ik weet het niet alleen, ik kan het nu ook.
 
Graag gedaan.
Overigens nog een nuttig progje: NoteTab light freeware
http://www.notetab.com
Een tekstverwerker en meer.

Hierin kun je meerdere files gelijk open hebben.
Dit prog gebruik ik om linken op te slaan van sites welke mijn interesse hebben.
Buiten autotechniek en airbrush natuurlijk homepage design sites. Zodoende is het mogelijk om vlot een script of code welke ik ergens tegen kom op te slaan.
Evenals stukken tekst over een bepaald onderwerp.

Omdat NoteTab zelf een klein progje is, en ook de files stukken kleiner zijn dan van bv Word kan er vlot mee gewerkt worden.
Je kunt zelfs steeds terugkerende tekstblokken of codes met één muisklik invoegen.
Ook internetpagina's zijn er mee te maken.

:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan