Videofilms opverzetten naar PC met WXP Videomaker?

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Berichten
1.214
Hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik heb de laatste computeridee binnen gekregen en die gaat over mijn aanhef.

Ik heb ook Data Becker gekocht (videorecorder digitaal) en ben bezig geweest met WXP met Moviemaker 2.

Ik heb mijn videorecorder aangesloten zoals CI het zegt dmv een antennekabel (coax) van RF out naar de TV kaart (haupauge win TV Go).

Wat ik probeer ik krijg geen binnenkomend signaal.

Lichten die lui van CI nou iedereen verkeerd voor of....wat doe ik nou verkeerd?
 
Heb je wel opnieuw naar zenders gezocht? Op deze manier werkt de videorecorder als een zender, dat signaal moet je dus wel zoeken. Ik zou trouwens de Video + audio IN gebruiken ipv de storingsgevoelige zender ingang.
 
Dank voor je antwoord; maar neen dat had ik nog niet gedaan. Althans als je bedoeld dat ik een kanaal moet zoeken. Kan ik dat niet zo opzoeken; een videokanaal? Dat is toch meestal 0 of zo? Of begrijp ik het nu helemaal niet.
 
Je gebruikt de antenne-ingang van je tv-kaart. De Videorecorder werkt dan als een zender.

Kanaal 0 heeft niets te maken met de zenderfrequentie, je kunt elk kanaal afstemmen voor je videorecorder.

Laat de software van je tv-kaart opnieuw naar zenders zoeken terwijl je de videorecorder laat afspelen!

Je tv-kaart zal een video-in en een audio-in aansluiting hebben, ik gebruik deze altijd omdat deze minder storingsgevoelig zijn.
 
Kanaal 0 (AV0) wordt gebruikt als je een scart kabel gebruikt. Als je zo als coax gebruikt moet je het kanaal zoeken waarop de video recorder 'uitzend', vaak is dit kanaal 33.

Ik heb mijn TV kaart als volgt ingesteld.
Video band in de video recorder en starten (versneld afspelen kiezen, dan kan je later het kanaal sneller terug vinden tussen de andere kanalen).
Vervolgens laat je je TV kaart zenders zoeken, dan vindt i het video kanaal tussen de normale TV zenders ook wel.
 
Gelukt!

Ziet ernaar uit dat het gelukt is....heb beeld en geluid!
Ga Titanic opnemen!
Bedankt voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan