draadloos internet 2 pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvonne100

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
23
Allereerst de beste wensen voor 2004 en een goed en gezond 2004 gewenst.

Ik ben sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een wireless network broadband router en wil vragen of ik alleen op de draadloze router het kabelmodem moet aansluiten. ik heb chello. Dus uit het modem deze kabel in de router en verder niks ? Kan ik dan beide pc's die ik wil gebruiken configureren. Ik heb 1 draadloze netwerkkaart pci card ook van wireless network. Ik hoor het graag. Ik heb 2 pc's, 1 pentium II en IV en windows 98.
 
De kabel die bij het modem is geleverd gaat van je modem naar je router (WAN).Verder niets.

Beide PC's moeten een Wireless Network Adapter hebben om onafhankelijk van elkaar verbinding met internet te kunnen maken.

Grtz.
 
De kabel die eerst van je kabelmodem afkwam en in je pc ging die stop je nu in je router (wel in goede gaatje, er is er waarschijnlijk maar 1 voor WAN). De pcs sluit je nu aan op de andere poorten van je router. Even configureren en klaar. De pc die draadloos communiceert met je router hoef je natuurlijk niet met een kabel aan te sluiten, maar dan moet je even de boel configureren dat ze elkaar wel vinden natuurlijk. Dus wel even zorgen dat je hetzelfde wachtwoord invult in je pc als dat je in de setup van je router doet.

Succes
 
Als je een (1) PC bekabeld wilt aansluiten loopt er van deze PC natuurlijk een kabel naar een van de LAN poorten.
Is wel goedkoper dan draadloos en vaak iets sneller.

Grtz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan