xvid bestanden omzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

H. Lauwers

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2003
Berichten
14
Ik heb enkele bestanden gedownload met XVid extensie. Hoe kan ik deze omzetten tot beeld/audio betanden zodat ik ze kan zien. DVD shrink herkent ze niet. Graag reactie's?
 
Dit is een zeer nieuwe variant op Divx/Mpeg4, men zit nog in het beta stadium.
Kijk hier voor meer informatie.
Zelf geven ze aan dat je een xvid file om zult moeten zetten naar een VCD of SVCD en verwijzen naar deze site.
Ik meen dat je met virtual dub dit wel moet kunnen doen, moet je wel de juiste codex hebben en die kun je hier weer vinden.
 
Laatst bewerkt:
zover ik weet is Xvid geen extensie maar gewoon een codec net als divx ( alleen beter vindt ik )
Je zult dus een xvid codec moeten hebben en dan zijn de files gewoon om te zetten naar vcd (mpeg1) of svcd ( mpeg2 ) met bv tmpgencoder.

dvdshrink herkend ze inderdaad niet omdat die puur is om dvd te verkleinen.
 
Ron,

even een vraag aan de Expert ! :)
Ik wil een Xvid Avi converteren met Virtual Dub, welke
codec moet ik dan hebben. Of is er een makkelijkere
manier om een Xvid om te zetten naar DVD of AVI formaat ?

Op jouw site wordt er alleen gesproken over Divx !

Remy
 
Oke Ron.. Thanx

Ga het proberen.... :thumb:



Remy
 
He Ron,

Het werkt, alleen krijg ik nu de melding dat de VBR data voor het geluid mogelijk niet synchroon zal lopen.
Heb ergens gelezen hoe dit probleem op te lossen, weet alleen niet meer waar en wat daaarvoor de beste oplossing is ???

Remy
 
avi file inladen bij decompress -> file laten decompressen en het file wat daaruit komt zal de extensie pcm_avi hebben dat inladen bij virtualdub.

decompress zit bij avi2mpeg wat je kan vinden op http://www.helpmij.nl/leden/tazman
 
Ron,

Vriendelijk bedankt !! :thumb:


Gr,



Remy
 
xvid conveteren naar dvd bestand

het omzetten/onveteren van xvid
is heel simpel meestal download je de film op het internet.
Je kan hem dan allen maar op je computer kijken of op je dvd player die xvid ondersteund!
nu heb je het programma convert --Convertxtodvd 3-- je kan het op heel veel torrent sites downloaden.

hoe moet je xvid nou om zetten met Convertxtodvd 3. Nou het is heel simpel.
stap 1: je druk boven in links op bestand (toevoegen)
stap 2: Druk nu op -- DVD opties voor project --
stap 3: vink nu deze vakjes uit --géen TITEL menue maken bij een titel--
Stap 3: vink nu deze vakjes uit --Root menu overslaan zodra afspelen van titel klaar is--
stap 3: vink nu deze vakjes uit --Root menu overslaan bij start afspelen--
stap 4: VINK DEZE VAKJE AAN! NIET UIT! Direct afspelen DVD na inleggen.
stap 5: Druk nu op schrijf - naam totdat je er in kan typen haal my dvd weg en verander het in je film naam
bevoorbeeld yes man.
stap 6: druk nu op titel menu paramenter en dan op Titel teks in titel enz druk daar op tot dat je daar ook in typen
stap 6: bevoorbeeld nog een keer yes man.
stap 7: druk dan op omzetten. dit kan lang duren maar beertje geduld een 1/2 uurtjes.
stap 8: vink deze vinkje uit verwijder map van de film
stap 9: haal hem eruit en speel hem af
stap 10: geniet van de film/ vragen/problemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
-Reageren op een bericht uit 2004 is niet zinvol.
-Een heel bericht in een groot en vet lettertype plaatsen is niet gewenst.
-Reageren doen we niet via e-mail maar via het forum (dan hebben andere gebruikers er ook nog wat aan)

Daarom dus een slotje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan